حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/29 شمسی | 2024/10/20 میلادی
۲۷ بازارچه موقت صنایع‌دستی در لرستان برپا شد
معاون میراث فرهنگی لرستان:

۲۷ بازارچه موقت صنایع‌دستی در لرستان برپا شد

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۲۷ بازارچه موقت صنایع‌دستی در لرستان برپا شد و اقلام مختلف هنرهای تولیدی در این بازارچه‌ها در معرض دید قرار گرفت.

عباس حمزه‌ای در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: هنزمندان رشته‌های صنایع‌دستی، آثار بسیار زیادی را تولید می‌کنند که از نظر کیفیت و زیبایی ممتاز بوده و در همین راستا با برپایی بازاچه‌‌های موقت، علاقمندان زیادی از این تولیدات بازدید و خرید می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا برای معرفی بیشتر صنایع‌‌دستی هنرمندان لرستانی و همچنین فروش این تولیدات، ۲۲ بازارچه موقت فروش صنایع‌دستی در سراسر استان برپا گردید و علاوه بر این نیز با همکاری ادارات دیگر نیز، پنج بازارچه موقت برپا شد.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به احیای رشته‌های صنایع‌دستی در استان، گفت: هر ساله موظف به احیای یک رشته هنری فراموش‌شده هستیم که امسال رشته قواره‌بُری در شهرستان بروجرد احیاء شد و سومین سال متوالی است که لرستان جزو ۱۴ استانی است که توانسته رشته‌های صنایع‌دستی فراموش‌شده را احیاء نماید.

حمزه‌ای بیان کرد: در مجموع در استان بیش از ۹۰ رشته صنایع‌دستی مختلف وجود دارد که از این تعداد ۵۰ رشته بومی استان بوده و از ۸ هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر فعال هستند.

وی یادآور شد: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی میراث گذشتگان ما هستند که باید تلاش کنیم این هنرها را حفظ کنیم تا به نسل‌های بعدی معرفی شوند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از