حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد:

۳۸ میلیارد برای زیرساخت گلخانه بروجرد هزینه شد

۳۸ میلیارد برای زیرساخت گلخانه بروجرد هزینه شد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۳۸ میلیارد تومان برای زیرساخت بزرگ‌ترین گلخانه دولتی غرب کشور در بروجرد هزینه شده است.

جواد گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: بزرگ‌ترین گلخانه دولتی غرب کشور در بروجرد در حال راه‌اندازی است که وسعت این گلخانه ۴۸ هکتار است و ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۵ هزار تن محصول را دارد.

وی افزود: برای زیرساخت این پروژه تاکنون ۳۸ میلیارد تومان هزینه و سبب شده تا ۵۵ درصد پیشرفت در زیرساخت ایجاد شود و برای ادامه کار نیز ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که در مجموع این پروژه در دو فاز انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: اجرای ۳۵ کیلومتر خط انتقال گاز، اجرای ۱۲ کیلومتر جاده، ایجاد استخر ذخیره آب با حجم ۸ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و خریداری تجهیزات انجام شده که با ایجاد این زیرساخت‌ها، پروژه هم‌اکنون آماده واگذاری است.

گودرزی بیان کرد: این گلخانه به عنوان بزرگ‌ترین گلخانه دولتی غرب کشور است که خوشبختانه با سرعت خوبی در حال احداث است و با واگذاری و اجرای مراحل دیگر، فعالیت این گلخانه آغاز می‌شود که نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد.

وی با اشاره به اینکه دو گلخانه در بروجرد تولیدات خود را به بازار عرضه می‌کنند، گفت: در حال حاضر یک گلخانه سبزیجات و صیفی با تولید سبزی، فلفل دلمه‌ای، گوجه و خیار با وسعت ۱۵ هزار متر وجود دارد و علاوه بر این نیز یک گلخانه تولید گل رُز وجود دارد که یک‌ هزار و ۵۰۰ شاخه گل تولیدی را روانه بازار می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از گلخانه در دست احداث بروجرد، حجم قابل توجهی به وسعت گلخانه‌های بروجرد اضافه می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از