حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

۴هزار هکتار مرتع و جنگل دچار حریق شد

۴هزار هکتار مرتع و جنگل دچار حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امسال ۴ هزار هکتار مرتع و جنگل‌های لرستان دچار حریق شدند.

حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: امسال به دلیل بارش‌های مناسب و پوشش گیاهی شاهد افزایش حریق در منطقه زاگرس بودیم به‌طوری که میزان حریق در منطقه زاگرس نسبت به سال قبل بیش از چهار برابر افزایش داشته است.

وی افزود: با اقداماتی که صورت گرفت میزان حریق در لرستان نسبت به سال قبل حدود سه برابر شده که نسبت به تعداد حریق در منطقه زاگرس کمتر است که در مجموع از ابتدای فصل گرما تاکنون بیش از ۴ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های استان دچار حریق شده‌ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: بیشترین حریق‌های رخ داده در سال جاری مربوط به شهرستان چگنی بوده البته ۸۵ درصد حریق‌ها به صورت سطحی است.

میرزایی با اشاره به احیای زمین‌های سوخته، بیان کرد: بخشی از حریق‌های رخ داده مربوط به زمین‌های کشاورزی است و تنها راه نجات این زمین‌ها، قُرق است که از ورود دام به این مناطق جلوگیری شود تا بتوانند دوباره احیاء شوند.

وی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده این است که در صورت تامین اعتبار، بذرکاری و نهال‌کاری انجام شود و تلاش بر این است که بتوان مراتع و جنگل‌ها را حفاظت کرد.

انتهای‌ خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از