حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
۵۲ میلیون دلار کالا از لرستان صادر شد
رئیس اداره بازرگانی صمت لرستان:

۵۲ میلیون دلار کالا از لرستان صادر شد

رئیس اداره بازرگانی صمت لرستان گفت: ۵۲ میلیون دلار انواع کالای تولیدی از لرستان به بازارهای خارجی صادر شد.

محمد طولابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به صادرات کالا از گمرکات لرستان، اظهار داشت: امسال  ۴۷ هزار تُن انواع کالا از لرستان به کشورهای مختلف صادر شده که میزان وزنی صادرات نسبت به سال گذشته که ۳۵ هزار تُن کالا بوده، رشد ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت بیش از ۵۲ میلیون دلار کالا از این استان صادر شده که ارزش کالاهای صادراتی نسبت به سال گذشته نیز حدود ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره بازرگانی صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: امسال بیش از ۶۰ نوع کالای مختلف تولیدی و اقتصادی از لرستان روانه بازارهای خارجی شد که خوشبختانه با اقدامات و برنامه‌ریزی انجام شده، میزان صادرات با افزایش خوبی همراه بوده است.

طولابی با بیان اینکه کالاهای صادراتی به ۲۵ کشور صادر می‌شود، گفت: این بازارها متقاضی محصولات تولیدی استان بودند که طی فرآیندی به این کشورها صادر شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۹۹ میلیون دلار کالا از لرستان به میزان ۱۱۲ هزار تُن صادر شد که در نیمه اول امسال شاهد رشد چشمگیر میزان صادرات هستیم.

رئیس اداره بازرگانی صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطر نشان کرد: صادرات نقش مهمی در رونق اقتصادی دارد از همین رو تلاش می‌شود تا با رفع موانع و مشکلات و فراهم کردن شرایط لازم، فرصت برای صادرات کالاهایی که شرایط و قابلیت ادرات را دارند ایجاد شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از