حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/29 شمسی | 2024/10/20 میلادی
۶۱۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در بروجرد انجام شد
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد:

۶۱۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در بروجرد انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۶۱۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مهرماه امسال انجام شد و مشکلی در تولید و عرضه مرغ وجود ندارد.

جواد گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در مهرماه امسال ۶۱۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها‌ی بروجرد انجام شده است که تلاش شده تا با این میزان جوجه‌ریزی، تولید مورد نیاز انجام شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ میلیون و ۶۲۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در بروجرد انجام شده است و در حال حاضر مشکلی در تولید و عرضه مرغ در بازار وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: به طور متوسط هر ماه یک هزار و ۵۰۰ تُن گوشت مرغ در مرغداری‌ها‌ی شهرستان تولید می‌شود که از این میزان ۷۵۰ تُن در بروجرد مصرف می‌شود که بخشی از مرغ‌ تولیدی مازاد نیز به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود و بخشی هم منجمد می‌گردد تا در صورت نیاز در بازار توزیع شود.

گودرزی بیان کرد: بروجرد در تولید مرغ رتبه اول را در استان دارد و هر ماه مرغ مازاد نیاز بازار شهرستان تولید می‌شود و همچنین به صورت مستمر مرغ‌فروشی‌های سطح شهر رصد و بازرسی می‌شوند تا از هرگونه تخلف در این راستا جلوگیری شود.

وی یادآور شد: سالانه بالغ‌بر ۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در بروجرد انجام می‌شود و ۱۵۰ واحد مرغداری فعال در بروجرد وجود دارد که میزان تولید باتوجه به نیاز بازار افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به کارخانه جوجه‌کشی این شهرستان، گفت: این واحد سال گذشته احیاء شد که ظرفیت تولید ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد تخم‌مرغ را دارد و علاوه بر این نیز سالانه می‌تواند ۱۴میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه را تولید نماید که نقش مهمی در تولید گوشت مرغ دارد.

گودرزی خاطرنشان کرد: مرغ یکی از کالاهای اساسی مورد نیاز است که با برنامه‌ریزی و باتوجه به نیاز بازار، تولید و عرضه می‌گردد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از