حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/29 شمسی | 2024/10/20 میلادی
۸۷ میلیارد پروژه آبخیزداری در لرستان اجرا شد
معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

۸۷ میلیارد پروژه آبخیزداری در لرستان اجرا شد

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: ۸۷ میلیارد تومان پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در شهرهای مختلف لرستان اجرا شده است.

مجید سپهوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به ضرورت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، اظهار داشت: هر ساله تعدادی پروژه در این راستا انجام می‌شود که این پروژه‌ها با هدف جلوگیری از سیلاب، تغذیه آب زیرزمینی و ذخیره آب اجرا می‌شود.

وی افزود: امسال ۲۲ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در مناطق مختلف استان اجرا شده که از این تعداد، چهار پروژه در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه زیربناهای روستایی بوده و همچنین یک پروژه هم در بخش مدیریت بحران اجرا شده است.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۸۷ میلیارد تومان هزینه شده است و هر ساله تعدادی چندین پروژه اجرا می‌شود که خوشبختانه با اجرای این پروژه‌ها، خطر سیلاب کاهش پیدا کرده است.

سپهوند بیان کرد: در حال حاضر سه پروژه آبخیزداری در دست اجراست و هفت پروژه هم در دستور کار قرار دارد که به زودی عملیات اجرایی آ‌ن‌ها آغاز شود که این پروژه‌ها نیز تا پایان امسال اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۰ پروژه آبخیزداری در استان اجرا شده است، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۲۸ میلیارد تومان هزینه شده و هر ساله پروژه‌‌های جدید تعریف می‌شود.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یادآور شد: با اجرای عملیات آبخیزداری در استان، حجم روان‌آب‌ها حدود ۲ میلیارد مترمکعب می‌باشد و اجرای این پروژه‌ها در تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی نقش مهمی دارد.

سپهوند با اشاره به اینکه مصرفه بهینه آب از دیگر مزایای اجرای پروژه‌های آبخیزداری است، افزود: علاوه بر کنترل و مهار سیلاب، افزایش پوشش گیاهی هم از دیگر فواید این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از