حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس جهاد کشاورزی پلدختر خبرداد:

بهره‌برداری از ۲ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در پلدختر

بهره‌برداری از ۲ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی در پلدختر

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر گفت: دو ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی هفته دولت در شهرستان پلدختر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، احمدرضا ساتیاروند عصر امروز در نشست خبری با اصحاب‌رسانه شهرستان پلدختر که در سالن جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان پلدختر در بخش کشاورزی و دام‌پروری بیشترین اشتغال را در سطح استان دارد، به‌طوری که ۸۰ درصد اشتغال شهرستان به تولیدات کشاورزی، باغی و زراعی وابسته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان پلدختر با تولید ۱۰۱ هزار تن گندم، ۳۵ هزار تن سبزی و صیفی، ۹۶ هزار تن مزارع زراعی نظیر جو، حبوبات و شلتوک جایگاه ویژه‌ای دارد که باید به این شهرستان توجه ویژه‌ای شود، افزود: ۵۷ هزار تن محصول باغی و ۱۸ هزار تن محصول دامی در شهرستان پلدختر تولید می‌شود که باید با پرداخت تسهیلات بانکی زمینه اشتغال را ایجاد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی پلدختر با بیان اینکه در بخش زیربنایی با ترمیم جاده‌های بین مزارع و باغی و در بخش‌هایی مثل آبیاری‌های تحت‌فشار، روش‌های نوین گلخانه‌ای، بسته‌بندی و فرآوری محصولات باغی و صیفی جزء طرح‌های جهادکشاورزی در آینده است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی مدون، صحیح، دقیق و با دعوت از سرمایه‌گذاران می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: هدف جهاد کشاورزی افزایش سرمایه کشاورز و افزایش سرانه درآمد است و این اتفاق نخواهد افتاد و مؤثر نخواهد بود مگر اینکه بتوانیم صنایع وابسته به محصولات کشاورزی در شهرستان را توسعه دهیم.

ساتیاروند گفت: باید با ایجاد سردخانه، فرآوری، تقویت بازارچه‌های محلی، حضور در نمایشگاه‌های محصولات کشاورزی و ایجاد بازارچه‌های محلی در داخل شهرستان و شهرستان‌های همجوار بتوانیم محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان نماند و بدون واسطه به دست مصرف کننده برسد.

وی بیان کرد: دو ایستگاه پمپاژ کشاورزی تکمیل شده و در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و چهار ایستگاه دیگر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از