حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
ائمه جمعه لرستان:

تبلیغ مشارکت در انتخابات یک عمل صالح است

تبلیغ مشارکت در انتخابات یک عمل صالح است

ائمه جمعه لرستان گفتند: تبلیغ مشارکت مردم در انتخابات یک عمل صالح است، در این ساعات باقیمانده باید همه را به حضور در انتخابات دعوت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به ایام محرم، اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) و عاشورای حسینی است که شیعیان و امت اسلامی و آزادگان جهان را در مقابل زورگویان عالم آن‌چنان قوت بخشیده که مبهوت شدند، محرم و صفر است که راه دفاع از حق و مظلومان و شیوه‌های مقاومت را به انسان یاد می‌دهد.

وی افزود: روحانیت جهادی، مداحان، هیئت‌های مذهبی، سازمان‌های مردم‌نهاد در مجالسی که تشکیل می‌دهند همراه با شور و نغمه‌های حماسی، آشنایی با آموزه‌های اسلامی و معرفت‌افزایی همراه باشد تا این مجالس یزدیان زمان را معرفی نماید و تداوم راه امام حسین(ع) نکته مهمی است که در عصر حاضر باید به آن توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به انتخابات، تصریح کرد: هم استانی‌های عزیز ما در هشتم تیر کار مهمی انجام دادند ولی امروز کار مهم‌تر دیگری را باید انجام دهند، حضور حداکثری در انتخابات هم آثار ملی و هم بین‌المللی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: اثر مشارکت در عرصه داخلی این است که وقتی شایسته‌ترین فرد انتخاب شود، این فرد شایسته‌ترین همکاران را انتخاب خواهد کرد که در این صورت ارتقاء فرهنگی، پیشرفت، عدالت، نفی تبعیض، مبارزه با فساد را به همراه دارد اما در عرصه بین‌المللی هم اقتدار آفرین است، امنیت‌زا است و ایران را در چشم جهانیان معتبر می‌کند.

شاهرخی گفت: همان انتخاباتی که در مورد شهید رئیسی انجام شد و فردی انتخاب شد که تا آخرین لحظه به دنبال خدمت بود، امروز با حضور در انتخابات و انتخاب شایسته، راه شهید رئیسی را تکمیل خواهیم کرد.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: ضدانقلاب و کسانی که خارج از ایران هستند، دیدیم که چگونه با افرادی که می‌خواهند رأی دهند برخورد می‌کنند که نشان می‌دهند این حضور در انتخابات اقتدار آفرین است که سبب این اقدامات از سوی دشمن می‌شود.

وی بیان کرد: در این وضعیت که در امنیت و آرامش قرار داریم لازم است که پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و این وظیفه را انجام دهیم و دشمن از حضور در انتخابات عصبانی هستند لذا انتخابات یک عبادت اجتماعی است و کسی را انتخاب کنید که با تلاش خستگی‌ناپذیر بتواند اقدامات مهمی انجام دهد.

شاهرخی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم گفت: وقتی دولت تحویل شهید رئیسی شد، خزانه خالی بود، اقلام مورد نیاز مردم برای مدت کوتاهی بیشتر نبود و وضعیت کرونا هم وجود داشت ولی ایشان با نگاه به داخل کشور و با استفاده از ظرفیت‌هایی که در داخل داشتیم حرکت روبه‌جلو را آغاز کرد ولی این خدمات نیمه‌تمام ماند و باید به کسی رأی داد که هم روابط بین‌المللی را مانند شهید رئیسی گسترش دهد و هم تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی را مدنظر داشته باشد.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: فردا روز مهربانی است، انتخابات با چهار راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در حال برگزاری است اما فردا روز دوستی است و اتمام رقابت و تقویت رفاقت و دوستی است، پس از تائید شورای نگهبان، آغاز چهار سال خدمت به نفع مردم است و هر کسی انتخاب شود باید بر عهد و پیمانی که با امام و امت بسته، باقی بماند و در راستای پیشرفت این کشور تلاش کند البته فرد منتخب تحت نظارت ولی‌فقیه انجام وظیفه می‌کند و همه وظیفه‌داریم پشتیبان ولی‌فقیه باشیم تا به کشور آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به هفته امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: ۱۸ تیر روز امربه‌معروف و نهی از منکر است که قیام امام حسین(ع) برای این مهم بود که یک نظارت همگانی و ملی است و همه باید به این مهم به‌عنوان واجب الهی عمل کنند تا ما به اوج قله معنویت برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به‌روز حجاب و عفاف افزود: ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب است که یادآور حمله پهلوی اول به مسجد گوهرشاد است، پهلوی به دنبال این بود که فرهنگ غرب را در جامعه اسلامی گسترش دهد لذا برنامه کشف حجاب را جزء برنامه‌های خود قرارداد و مردم در مشهد اجتماع کردند ولی پاسخ رژیم پهلوی، شهادت، شکنجه و تبعید بود و ما باید حجاب و عفاف را به‌عنوان یک واجب و ارزش اسلامی و انسانی باید در جامعه ترویج دهیم.

 

 برگزاری انتخابات پرشورعزت‌آفرین است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد، اظهار داشت: امروز انتخابات دور دوم در حال برگزاری است که بسیار حساس و مهم است لذا در این ساعات باقیمانده باید همه را به حضور در انتخابات دعوت کنیم و تلاش شود تا افرادی که مشارکت می‌کنند یک انتخاب اصلح داشته باشند.

وی افزود: برگزاری انتخابات پرشور، عزت‌آفرین است و سبب سربلندی ایران در عرصه‌های مختلف می‌شود و همه باید امروز به تکلیف خود عمل کنند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، گفت: محرم ماه عزای سیدالشهدا(ع) است که باید تلاش کنیم تا در کنار مراسم عزاداری، آشنایی با سیره و روش اهل‌بیت(ع) هم انجام شود.

وی تصریح کرد: امروز در فضای مجازی افراد جاهلی علیه اهل‌بیت(ع) صحبت می‌کنند لذا باید بتوانیم در برابر این هجمه دشمن، اقداماتی انجام دهیم که ایام محرم و صفر بهترین فرصت برای معرفی اهل‌بیت(ع) به نسل جوان است.

حسینی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگان برشمرد و افزود: امام حسین(ع) در این راه جان خود را تقدیم کرد و رسالت امروز ما این است که مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم و با تذکر دلسوزانه بتوانیم اثرگذاری خود را نشان دهیم.

امام جمعه بروجرد با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط پهلوی، گفت: رضاخان تلاش داشت تا فرهنگ غرب را در جامعه اسلامی پیاده کند اما مردم مشهد در چنین روزی در مسجد گوهرشاد قیام کردند و در این راه جان خود را تقدیم نمودند اما در مقابل این هدف دشمن تسلیم نشدند.

وی خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف از واجباتی است که همه باید به آن توجه داشته باشند و افرادی که تحت تاثیر تبلیغات دشمن اقدام به بدحجابی می‌کنند باید تذکر داده شود تا حجاب خود را رعایت کند.

 

اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سپهوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ازنا با تأکید بر اهمیت انتخابات اظهار داشت: من و شما موظف و مفتخریم به تبلیغ برای حضور پای صندوق‌های رأی چون بنای نظام اسلامی با آموزه‌های دینی است و نظام ما برگرفته از دین مبین اسلام است لذا بایستی از هر آنچه به تقویت آن کمک کرده و مملکت ما را بی‌نیاز می‌کند دریغ نکنیم. چراکه تبلیغ مشارکت و سوق دادن مردم به تبلیغ یک عمل صالح مضاعف برای ما محسوب می‌شود.

وی افزود: منظور از ممنوع بودن تبلیغات ممنوعیت بردن اسم اشخاص است؛ والا دعوت به مشارکت تا لحظه آخر منعی ندارد و حتی فضیلتی مهم محسوب می‌شود.

امام‌جمعه ازنا حضور پررنگ مردم را به فرموده رهبری عامل دشمن‌شاد نشدن دانست و عنوان کرد: نباید تصور کنیم اگر کسی شرکت نکرد از نظام برگشته است. در همان اویل انقلاب که ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند، برای خبرگان و مجلس درصد مشارکت ۵۲ درصد بود لذا این عدم حضور به معنای عدم دل‌بستگی به‌نظام نیست و این عدد و رقم‌ها با آدم حرف میزند و تبیین می‌کند.

وی تصریح کرد: ممکن است کسی به جهت اعتراضی پای صندوق نیاید یا رقابت را رقابت درستی نبیند یا ابنکه مشکلات شخصی داشته باشد، اما وظیفه ماست که تمام همت‌مان اصرار بر حضور حداکثری تا حصول نتیجه باشد. تا قوانین بالادستی جمهوری اسلامی که از عدالت و انصاف و پیشرفت همه جانبه و حمایت از مستضعفین دم میزند بتواند در جامعه پیاده شود.

سپهوند با اشاره به بیانان مقام معظم رهبری، گفت: حضور حداکثری مهم است یعنی شنبه ایران اسلامی پیروز می باشد و ما بازنده نخواهیم داشت البته انتخاب اصلح نیز مهم است اما مهمتر حضور حداکثری است.

وی گفت: ما امروز نیاز به انسجام، وحدت و همگرایی داریم که ان‌شاءالله با امید به برگزاری انتخابات در فضایی آرام و سالم و ترغیب دوستان و اقوام و همسایگان با زبان مهرورزی به حضور حداکثری در این امر مهم برگ زرینی به افتخارات میهن عزیزمان بیفزاییم.

انتهای خبر/

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از