حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
کارشناس مذهبی مطرح کرد:

تلاش استکبار برای اختلاف بین شیعه و سنی

تلاش استکبار برای اختلاف بین شیعه و سنی

کارشناس مذهبی گفت: استکبار جهانی گاه با تقویت ملی‌گرایی و گاهی با پررنگ نشان دادن فرقه‌های مختلف تلاش می‌کند تا بین مسلمان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند.

لیلا جوانمرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: مردم غزه مسلمان‌اند و توجه به غم و مشکلات آنان توسط مسلمانان که دارای آئین مشترک با چنین مردم ستمدیده‌ای هستند از اقتضائات تبعیت از آئین مسلمانی و دفاع از مظلوم است که در این دین جایگاه خاصی دارد. هر چند برای اینکه امروزه توجه به مردم غزه داشته باشید نیاز نیست حتماً مسلمان باشید همین که انسان باشید کافی است.

وی افزود: مسلمانان می‌توانند علیه دشمن مشترک متحد شوند و این به معنای حرکت در جهت منافع مشترک و وحدت برای هدف واحد است.

استاد دانشگاه لرستان عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در پیمانی برای دفاع از مظلومان مکه که حلف‌الفضول نام داشت تلاش نمود؛ آیا رواست که پیروان واقعی ایشان علیه ظالمان مسلح و سازمان یافته جهان، هم‌پیمان و متحد نباشند؟!

وی بیان کرد: در اسلام دفاع جایگاه خاصی دارد‌، اگر کسی به خانه و سرزمین‌اش به ستم حمله شود و بخشی از سرزمین را بستانند در حالی که آنها می‌خواهند از خودشان دفاع کنند؛ آیا یاری مظلومان مسلمان که به ستم سرزمینشان را تصرف کردند در حالی که خودشان با حداقل امکانات مظلومانه در حال دفاع هستند، اگر پیامبر صلی‌الله علیه زنده بودند در صدر اهداف نبود؟!

جوانمرد گفت: اگر الگوی اخوت اسلامی مجدداً مانند زمان حیات پیامبر (ص) به‌صورت واقعی زنده شود، همان‌طور که انصار مال خود را به مهاجر دادند و آنان را برادران واقعی خود می‌دانستند و حل مشکلات آنها را حل مشکلات خود می‌دانستند در زمان حاضر، مسلمان تاب زندگی در آسایش را نخواهند داشت در حالی که برادران دینی آنان در اوج سختی و نبود حداقل امکانات هستند و نمی‌توان مردم مظلوم مسلمان را برادر دانست اما در رفع غم و رنج آنان سهیم نبود!

وی تصریح کرد: استکبار جهانی گاه با تقویت ملی‌گرایی تلاش می‌کند که هر مسلمانی با توجه به کشور خود، دیگر مسلمانان کشورهای دیگر را بیگانه پندارد چون از یک ملیت نیستند و گاه تلاش می‌کند با پررنگ نشان دادن فرقه‌های مختلف مسلمان از جمله شیعه و سنی به ایجاد اختلاف میان آنان بپردازد.

این کارشناس مذهبی اظهار‌ داشت: در ایران از زیباترین صحنه‌های وحدت مسلمانان می‌توان به خدمت به زائران امام حسین علیه‌السلام در زمان اربعین توسط برادران اهل سنت اشاره کرد و یا کمک‌های مالی مردم مسلمان شیعه ایران در حمایت از مردم غزه بدون توجه به سنی یا شیعه بودن اشاره نمود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از