حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
کارشناس مسائل دینی:

غدیر تداوم مسیر نبوت است

غدیر تداوم مسیر نبوت است

کارشناس مسائل دینی گفت: غدیر، تداوم مسیر نبوت است که باید اهمیت این روز به خوبی تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی جابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به دهه ولایت و امامت، اظهار داشت: یکی از وقایع مهم تاریخ، عید غدیر است که در این روز پیامبر(ص)، امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی نمود و همه ائمه‌اطهار(ع) رسالت‌هایی را بر عهده داشتند که هدف اصلی آن‌ها ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام بود.

وی غدیر را استمرار نبوت برشمرد و افزود: اتحاد یکی از پیام‌های اصلی غدیر است که باید تلاش کرد پیام غدیر و این دهه مهم به خوبی تبیین شود.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: نقش و اهمیت ولایت در جامعه اسلامی در واقع ادامه مسئله غدیر است و ولایت فقیه ارمغان و نتیجه واقعه غدیر است و امروز وظیفه‌‌ای که ما بر عهده داریم این است از ولی امر اطاعت کنیم و پیرو دستورات دینی و قرآنی باشیم و در این ایام به بهترین شکل بتوانیم اهمیت واقعه غدیر را در جشن‌ها و مراسم غدیر بیان کنیم.

جابری بیان کرد: در روز غدیر دین خدا تکمیل شد و این روز تداوم رسالت است که از مسائل مهم جهان است و در این روز بود که مسیر هدایت ترسیم شد و تداوم یافت.

وی با اشاره به تبلیغ غدیر در جامعه گفت: امروز در جامعه شاهد برگزاری جشن‌ها و مراسماتی هستیم که همه این‌ها با وجود جوانانی که مشتاق برگزاری این جشن‌ها هستتد گویای این است که اهمیت غدیر همچنان در جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از