حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس اقتصادی:

نقض‌کننده برجام طرف آمریکایی و غربی بود

نقض‌کننده برجام طرف آمریکایی و غربی بود

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه نقض‌کننده برجام طرف آمریکایی و غربی بوده و نه ایران گفت: در قضیه برجام ملت ایران طلبکار هستند.

علی محمدی‌فر در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، همانطور که ملت بزرگ ایران استحضار دارند ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ مصادف با ۸ می ۲۰۱۸ آمریکا رسماً به‌صورت یک‌طرفه از برجام خارج شد و همه دنیا می‌دانند که ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرد اما ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا در یک اقدام‌ یک جانبه از این معاهده بین‌المللی (۱+۵) خارج شد و تحریم ظالمانه‌ای را به‌صورت یک‌طرفه و با خوی استکباری بر ملت ایران تحمیل کرد، به نحوی کارشناسان معتقدند تحریم وضع شده از طرف آمریکا و هم‌پیمانانش بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها بر علیه یک کشور بوده است.

وی افزود: ظریف و دولت روحانی در قضیه برجام با اعتماد بی‌جا به طرف غربی همه امتیازات خواسته شده را به آنها اعطا کردند و در مقابل آنها بعد از امتیازات، با خروج از برجام همه آمال و آرزوی دولت غربگرای روحانی را بهم زد و اقتصاد کشور قفل شد و فروش نفت به حداقل میزان ممکن رسید.

کارشناس اقتصادی عنوان کرد: همه ملت ایران با مذاکرات مبنی بر عزت ملی ایران عزیز موافق هستند اما متاسفانه برخی از افراد غرب‌زده که تفکر آنها تداوم دولت روحانی است و راهکار را در تسلیم شدن محض در مقابل آمریکا و غرب‌های که عهدشکن هستند، می‌دانند.

وی گفت: همه ما موافق مذاکره و ارتباط با دنیا و ِلغو تحریم‌ها هستیم و شرایط اقتصادی و معیشتی امروز جامعه را مطلوب نمی‌دانیم اما مذاکره‌ای موفق خواهد بود و ره آورده خواهد داشت که از روی عزت و اقتدار باشد و نه از روی استیصال و ضعف! بنابراین آنچه امروز در گفتمان غرب‌زدگان دیده می‌شود راه حل نیست بلکه عوام فریبی است و مردم بدانند آزموده را آزمودن خطاست!

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از