حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون آموزشی دانشگاه لرستان:

۲۸ هزار داوطلب لرستانی در کنکور شرکت می‌کنند

۲۸ هزار داوطلب لرستانی در کنکور شرکت می‌کنند

معاون آموزشی دانشگاه لرستان گفت: بیش از ۲۸ هزار داوطلب کنکور سراسری در استان لرستان در پنج رشته به رقابت می‌پردازند.

علی میر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: ۲۱ و ۲۲ تیرماه امسال، دومین مرحله کنکور سراسری برگزار می‌شود که داوطلبان در پنح رشته هنر، ریاضی، انسانی، تجربی و زبان رقابت خواهند داشت.

وی با اشاره به کاهش هشت درصدی تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان نسبت به اردیبهشت‌ماه، افزود: در استان لرستان ۲۸ هزار و ۴۲۸ داوطلب در کنکور سراسری شرکت می‌کنند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۶۱ نفر خانم و ۱۰ هزار و ۴۶۷ نفر آقا هستند.

معاون آموزشی دانشگاه لرستان تصریح کرد: بیشترین داوطلبان در استان لرستان با تعداد ۱۷ هزار و ۱۳۱ نفر مربوط به رشته علوم تجربی و کمترین داوطلبان با تعداد ۶۹۴ نفر مربوط به رشته هنر است.

میر عنوان کرد: همچنین ۷ هزار و ۹۲۳ نفر در رشته انسانی، یک‌هزار و ۵۴۶ نفر در رشته ریاضی و یک‌هزار و ۱۴۰ نفر در رشته زبان در روزهای پنجشنبه و جمعه در کنکور شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کنکور سراسری در ۱۰ شهر استان برگزار خواهد شد، گفت: کنکور در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، ازنا، الیگودرز، پلدختر، دلفان، دورود، سلسله، کوهدشت و رومشکان برگزار می‌شود که همه تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور اندیشیده شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از