حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبرداد:

احداث ۴۵ هزار واحد مسکونی برای معلولان

احداث ۴۵ هزار واحد مسکونی برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار واحد مسکونی معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در دست احداث است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، علی‌محمد قادری عصر امروز در سفر به بروجرد و در دیدار با جمعی از معلولان بروجرد، اظهارداشت: در دولت سیزدهم با نگاه بزرگی که شهید رئیسی داشت، اقدامات ویژه‌ای در بهزیستی رخ داد به طوری که پشت‌نوبتی مستمری‌بگیران بهزیستی که سنوات گذشته شکل گرفته بود، از بین رفت و خدمات به‌روز به مددجویان ارائه شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌سازی اجتماعی، افزود: امروز در بروجرد بیست و چهارمین سفری است که طی یک ماه اخیر در راستای دیدار چهره به چهره با معلولان انجام شده و در همه شهرهای استان لرستان، میزخدمت هوشمند با حضور مسئولان برقرار است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: آنچه به عنوان یک پلتفرم و سکوی واقعی در این دولت ایجاد شد و وزیر  کشور به سراسر استانداران ابلاغ کرد این بود که بهزیستی در استان‌ها به گونه‌ای اقدام کند که به جای مراجعه مردم به بهزیستی، ما مسئولان از سازمان به سمت جامعه هدف برویم.

قادری با بیان اینکه ظرفیت اشتغال بهزیستی در سال قبل بسیار رضایت‌بخش بود، گفت: بهزیستی سال گذشته به عنوان دستگاه برتر کشور معرفی شد، همچنین در حوزه مسکن اقدامات خوبی صورت گرفت به طوری که در ۱۸ سال قبل، ۱۴۲ هزار واحد مسکن برای مددجوان ساخته شد ولی در دولت سیزدهم ۵۰ هزار واحد احداث شد.

وی عنوان کرد: ظرفیت ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش بهزیتسی در دولت سیزدهم ۳۰ درصد نسبت به ۱۸ سال قبل افزایش داشته و در حال حاضر نیز ۴۵ هزار واحد مسکونی از مرحله فونداسیون تا ساخت در دست احداث است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۲۴۰ درصدی بودجه بهزیستی خبر داد و افزود: با ظرفیتی که دولت سیزدهم و مسیری که نمایندگان که در کمیسیون اجتماعی ترسیم کردند، در طول سه سال قبل بودجه بهزیستی جهش زیادی یافت.

قادری خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که این سازمان خدمات خود را از قبل تولد تا دوران سالمندی و همچنین برای معلولیت‌ها ارائه می‌دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از