حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
در هفته جهاد کشاورزی؛

۷۲ پروژه بخش کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد

۷۲ پروژه بخش کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد

۷۲ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 290 میلیارد تومان در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، پروژه شبکه آبیاری تحت فشار ۶۴۰ هکتار از اراضی پایین دست سد ایوشان خرم‌آباد موسوم به منطقه کله جوب در هفته جهاد کشاورزی و با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد، مشاور وزیر و مجری سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد، مدیرکل توسعه شبکه‌های آبیاری و زهکشی معاونت آب و خاک وزارت جهاد، استاندار لرستان، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان افتتاح شد.

در هفته جهاد کشاورزی تعداد ۷۲ پروژه این حوزه با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

ابوطالب شفقت استاندار لرستان امروز در مراسم افتتاح پروژه شبکه آبیاری تحت فشار ۶۴۰ هکتار از اراضی سدایوشان اظهارداشت: برای تکمیل این پروژه بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۶ میلیارد آن توسط مردم منطقه تأمین شده است و مدیریت این شبکه نیز در قالب سه تعاونی و با مشارکت اهالی منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این شبکه آبیاری رونق تولید ۲۵۳ خانوار منطقه با تولیدات چند برابری محصولات کشاورزی فراهم شده است.

استاندار لرستان با اشاره به شعار سال مبنی بر افزایش تولید با مشارکت مردم، عنوان کرد: مسیر توسعه و پیشرفت کشور همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند با مشارکت و حضور مردم فراهم می‌شود و اجرای پروژه‌هایی مانند این شبکه آبیاری نمونه‌ای بارز از آن است.

وی تأکید کرد: با اجرای اصولی طرح‌های شبکه آبیاری پایین دست سدهای استان می‌توان از کمترین آب بیشترین بهره را در صنعت کشاورزی برده و به افزایش تولید و اشتغال کمک کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از