حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون هواشناسی لرستان مطرح کرد:

آسمان لرستان تحت تاثیر یک سامانه بارشی

آسمان لرستان تحت تاثیر یک سامانه بارشی

معاون هواشناسی لرستان گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌ها هواشناسی از ظهر امروز تا اواخر وقت فردا آسمان لرستان تحت تاثیر فعالیت یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

زینب اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با وضعیت آب و هوای لرستان طی ساعات و روزهای آینده اظهارداشت: بر اساس تحلیل نقشه‌ها هواشناسی از ظهر امروز تا اواخر وقت فردا آسمان لرستان تحت تاثیر فعالیت یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مدت مذکور علاوه بر افزایش پوشش ابر و افزایش سرعت باد تا بازه قابل ملاحظه و شدید لحظه‌ای برای تمامی نقاط لرستان بارش پراکنده و رگباری، گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی لرستان با بیان اینکه برای نواحی مستعد استان رگبار تگرگ انتظار می‌رود و خطر اصابت صاعقه وجود دارد عنوان کرد: با توجه به ماهیت متغیر بارش‌های فصل بهار، مخاطراتی از جمله لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد رشد ابر و افزایش سرعت باد در آسمان لرستان هستیم گفت: دمای شبانه استان نیز طی ۴۸ ساعت آینده روند کاهشی پیدا می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از