حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

اربعین تربیت انسان‌ها برای دوران ظهور است

اربعین تربیت انسان‌ها برای دوران ظهور است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: راهپیمایی اربعین در واقع آمادگی و تربیت انسان‌ها برای دوران ظهور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: اسلام را پیامبر(ص) ایجاد کرد اما بقاء و استمرار اسلام مرهون خون پاک امام حسین(ع) و یاران باوفایش است چرا که برخی از انسان‌ها در همان زمان سعی در انحراف دین اسلام داشتند و این به جایی رسید که از بین اسلام و مردم فاصله افتاده بود.

وی افزود: قیام سیدالشهدا(ع) سبب بیداری مردم شد و اتفاقاتی که در قیام عاشورا رخ داد، باعث شد تا مردم به اهداف این قیام آشنا شوند که دشمنان تدارک دیده بودند تا امام حسین(ع) را از نظر فیزیکی و شخصیتی حذف کنند ولی آنچه سبب شد تا این قیام باقی بماند، روشنگری حضرت زینب(س) بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: قیام عاشورا ممکن بود بعد از مدتی از بین برود و تنها حضرت زینب(س) پیام‌آور نهضت حسینی توانست پیام و هدف مهم قیام سیدالشهدا(ع) را به گوش بشریت برساند، بانویی که عزادار و داغدار بود اما ابعاد و اهداف قیام را با خطبه‌های خود تبیین نمود.

علی‌نیا بیان کرد: تبیین و روشنگری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) سبب ماندگاری قیام عاشورا شد و امروز بالاترین اجتماعی انسانی و متعالی‌ترین اجتماع در اربعین شکل گرفته که قلوب همه آزادی‌خواهان جهان به سمت امام حسین(ع) حرکت کرده و این در واقع یک نوع تربیت تمدنی است.

وی یادآور شد: امروز از همه ادیان راهی کربلا شده‌اند و در واقع اربعین، فریاد و ندای شعارهای مبتنی بر فطرت انسان‌هاست لذا آنچه را که برای دوران ظهور شنیده‌ایم امروز برخی از این صحنه‌ها را در راهپیمایی اربعین مشاهده می‌کنیم که ایثار به اوج رسیده و تربیتی برای دوران ظهور است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه اربعین مایه برکت و وحدت جهان اسلام شده است، خاطرنشان کرد: این وحدت به حفظ اسلام ناب محمدی که در مقابل همه هجمه‌ها قرار گرفته، کمک می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از