حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
امامان جمعه لرستان مطرح کردند:

اربعین، نقطه قوت امت اسلامی

اربعین، نقطه قوت امت اسلامی

ائمه جمعه لرستان گفتند: راهپیمایی عظیم اربعین امروز به نقطه قوت امت اسلامی تبدیل شده است و زائران نیز با شور و شوق خاصی راهی سفر کربلا می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: آزادگان شایسته‌ترین و کارآموزه‌ترین انسان‌هایی هستند که جزء بهترین فرزندان این ملت بوده که سرباز انقلاب و فرزندان ملت هستند و باصلابتی که در اسارت از خود نشان دادند ایران را سربلند کردند البته ۱۶ نفر از اسراء لرستانی در دوران اسارت به شهادت رسیدند که باید بزرگداشتی برای شهدای غریب برگزار گردد.

وی افزود: مردم ما به‌خوبی می‌دانند که باز شدن راه کربلا در اثر مقاومت آزادگان و خون شهدای عزیز و صدماتی است که جانبازان بر جسم و جانشان دارند، تشکیل اجتماع میلیونی زائران اربعین و حرکت به‌سوی نجف و کربلا امروز به نقطه قوت امت اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل‌شده است و مواکبی که به زائران خدمت می‌کنند در حقیقت به سیدالشهدا(ع) و شهدای کربلا خدمت می‌نمایند.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: روز یکشنبه سالروز کودتای ۲۸ مرداد است که منجر به سقوط مصدق گردید و اعتماد به آمریکا سال‌ها سبب شد تا ایران در کام وابستگی گرفتار شود اما این ملت با پشتوانه ولی‌فقیه با صلابت، اقتدار و هوشمندی تا رسیدن به قله‌های پیشرفت، عدالت و معنویت با تکیه بر دانش نخبگان دانشمندانش به راه خود ادامه خواهد داد.

شاهرخی با اشاره به اول شهریور روز پزشک، گفت: پزشکان پیام‌آور سلامتی هستند و ابوعلی سینا از شخصیت‌های ایران‌زمین است که در جهان معروف است و در فهرست مشاهیر جهانی است.

وی بیان کرد: در استان پزشکان خدومی داریم که از جوانی تاکنون خدمت کردند و باید این پزشکان را تقدیر نمود، پزشکانی که هم در دفاع مقدس و هم در قالب گروه‌های جهادی در مناطق محروم حضور دارند و خدماتی ارائه می‌دهند.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: پزشکان با درمان بیماران، زندگی را به آن‌ها می‌بخشند و ناجیان سلامت هستند که همه علم، دانش و تجربه خود را به کار می‌گیرد البته در برخی از تخصص‌ها در استان کمبود پزشک داریم که باید مسئولان تلاش کنند تا با فراهم کردن بسترها، این کمبود برطرف گردد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در مراسم ترحیم از ریخت‌وپاش‌ها خودداری شود، گفت: گاهی در مراسم ترحیم تاج گل‌های آن‌چنانی و طبخ غذا انجام می‌شود که لازم است این کار انجام نشود چراکه متوفی نیازمند طلب رحمت و مغفرت است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به لزوم حفاظت از درختان و منابع طبیعی، گفت: قطع درختان کهنسال آزاردهنده و غیرقابل‌جبران است و اطلاعاتی که به‌دست‌آمده در مواردی عمدی است درحالی‌که این درختان تولید اکسیژن می‌کنند و باید از آن‌ها مراقبت نمود.

شاهرخی بیان کرد: نابودی درختان بلوط سبب می‌شود هوا از مناطق  گرمسیر به سمت مناطق معتدل حرکت کند که باید همه به این نکات توجه کنند به‌خصوص کسانی که سکونتگاه‌هایشان در نزدیک این مناطق است، در همین راستا نیاز به جهاد تبلیغی است چراکه این اقدام ضد محیط زیستی است که درختان را قطع کنند و لازم است دستگاه قضا خارج از نوبت با این افراد برخورد کند.

 

اربعین یک حرکت سیاسی و عبادی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بروجرد، اظهار داشت: اربعین یک حرکت سیاسی و عبادی است که میلیون‌ها نفر زائر از سراسر جهان که از عاشقان اهل‌بیت(ع) هستند راهی این سفر معنوی می‌شوند.

وی افزود: در این روزهای گرم، زائران با شور و شوق خاصی راهی سفر کربلا می‌شوند که در تصاویر دیده می‌شود بسیاری از زائران اربعین، پرچم فلسطین را در دست گرفته‌اند و نفرت و خشم خود را از رژیم کودک‌کش صهیونیستی نشان می‌دهند.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه انتقام سختی از رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی گرفته خواهد شد، گفت: رژیم غاصب در وحشت و ترس روزها را سپری می‌کند چراکه به‌خوبی می‌داند انتقامی سخت در انتظار اوست و متوجه شده است که در این جنگ جبهه حق و باطل، جبهه حق که همان جبهه مقاومت است پیروز میدان خواهد شد.

حسینی بیان کرد: رژیم صهیونیستی جنایت‌های زیادی را مرتکب شده و تعداد زیادی از عزیزان ما را به شهادت رسانده لذا سیلی سختی خواهد خورد و درسی فراموش‌نشدنی به دشمن داده می‌شود.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به وطن، گفت: آزادگان سال‌ها اسارت و سختی را تحمل کردند و با این صبوری و ایستادگی، افتخارات بزرگی را رقم زدند و در طول دوران اسارت خود شکنجه‌های سختی را متحمل شدند و این‌گونه ایستادگی خود را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همه دنیا نشان دادند.

امام جمعه بروجرد ضمن تبریک فرار رسیدن روز پزشک افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمینه را برای پیشرفت‌های مختلف فراهم کرد که یکی از آن پیشرفت‌ها در حوزه پزشکی و درمانی است به‌طوری‌که تا قبل از پیروزی انقلاب، پزشکان هندی در کشور مشغول مداوای بیماران بودند اما بعد از انقلاب پزشکان متخصص زیادی فعالیت دارند و امروز می‌بینیم از کشورهای دیگری برای درمان وارد ایران می‌شوند.

حسینی با اشاره به سالروز آتش زدن سینما رِکس آبادان، خاطرنشان کرد: نیروهای رژیم پهلوی با این اقدام تلاش کردند تا نیروهای انقلابی را در بین مردم بدنام کنند اما امام راحل پیام دادند که ما مخالف فساد در سینما هستیم اما با سینما مخالف نیستیم و این‌گونه توطئه و نیرنگ رژیم پهلوی برملا شد.

 

مهمان‌نوازی دیدنی کوهدشت از زائران اربعین

حجت‌الاسلام محمدرضا سبحانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: انسان بایستی قبل از اینکه مرگ برای او فرا برسد، در راه خداوند متعال انفاق کرده و اعمال نیکو و صالح انجام دهد، چراکه فردای قیامت پشیمانی سودی نداشته و امکان بازگشت به دنیا نیز برای جبران وجود ندارد.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به نفس و سرای آخرت، افزود: ما بندگانی نیازمند و محتاج هستیم، در دنیا هرکسی مشغول زندگی خودش است، برخی وقتی زکات و خمس می‌دهند با اکراه انجام می‌دهند، خوشا به حال افرادی که در زندگی از مخالفت با امر خداوند متعال بترسد.

امام جمعه موقت کوهدشت ضمن گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، عنوان کرد: آزادگان عزت ایرانی و اسلامی ما را حفظ کردند و در دوران دفاع مقدس افتخار آفریدند، برخی نیز مظلومانه در اردوگاه دشمن بعثی به شهادت رسیدند، برای آنان اجر الهی را مسئلت داریم.

وی با اشاره با سالروز کودتای ۲۸ مرداد، تصریح کرد: تنها سلسله‌ای که با صلاحدید آمریکا، شوروی و انگلستان روی کار آمد، رژیم منحوس پهلوی بود، رضاشاه یک افسر جزئی در ارتش بود که با نقشه انگلستان شاه ایران شد و پس از وی نیز فرزندش به حکومت رسید.

سبحانی با اشاره به سالروز واقعه مسجد گوهرشاد مشهد، گفت: رضاشاه، حجاب ایرانی را ممنوع کرد، در آن زمان مردم در مسجد گوهرشاد تجمع کرده و اعلام نموند که ما مسلمان هستیم چرا باید حجاب را برداریم، دراین‌بین پاسخ مأموران رضاشاه این بود که مردم را به گلوله بست و به شهادت رساندند، روز مسجد را نیز گرامی می‌داریم.

امام جمعه موقت ضمن گرامیداشت روز پزشک گفت: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، ما به لحاظ درمانی و بهداشتی وضعیت خوب نداشتیم، حتی پزشک ایرانی خیلی کم بود و بیشتر خارجی حضور داشتند.

وی ضمن انتقاد از تعلل مسئولان در جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب در کوهدشت، گفت: وضعیت آب شرب در کوهدشت بسیار نامساعد است و دارای کمبود هستیم، چرا کلان‌شهرهایی که جمعیتی میلیونی دارند، مشکل آب ندارند ولی ما که یک شهر کوچک هستیم، باید مشکل آب داشته باشیم، متأسفانه با سهل‌انگاری مسئولان امسال، زمین‌های زیادی زیر کشت ذرت و گیاهان آب‌دوست رفته است، سال گذشته در این راستا مقاومت کردند و مانع برداشت بی‌رویه آب شدند، اگر این‌ها رعایت شود مشکلات در این زمینه کمتر می‌شود.

سبحانی بیان کرد: نقل می‌کنند، زمانی کوهدشت یکی از دشت‌های پر آب منطقه بوده است ولی الآن ۲۲ متر سطح آب زیرزمینی پایین رفته است؛ این آب مربوط به همه ملت است، ۳۰ سال است این آب زیرزمینی کشیده می‌شود، انصاف هم خوب چیزی است، باید به فکر مردم بود.

امام جمعه موقت کوهدشت بیان کرد: یکی از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران، احداث جاده‌های طویل بوده است، کوهدشت دارای یک جاده بین‌المللی از زانوگه به پل سیمره است ولی فعلاً چهار خطه نیست و متأسفانه شاهد اخبار ناگوار تصادفات مرگبار در این محور هستیم که دیروز نیز واقعه ناگواری در این محور رخ داد که منجر به مرگ تعدادی از هم‌وطنانمان شد؛ بایستی مسئولان در این راستا تمهیداتی داشته باشند.

وی با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: شهرستان کوهدشت در مسیر عبور زائران اربعین حسینی قرار دارد به‌طوری‌که روزانه ۱۵ هزار زائر از کوهدشت عبور می‌کند و مواکب این شهر نیز، مخلصانه از زائران به نحو احسن پذیرایی می‌کنند به‌طوری‌که مهمان‌نوازی دیدنی کوهدشت به تمام ایران مخابره شده است، همه مردم به هراندازه‌ای که می‌توانند به مواکب کمک کنید و در این ثواب شریک باشید.

 

مقاومت در مقابل دشمن راه پیروزی است

حجت‌الاسلام حجت‌الله بیات ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ازنا با اشاره به اینکه ما انسان‌ها به‌طور طبیعی زیست گروهی داریم، اظهار داشت: مهم‌ترین عرصه‌های رعایت تقوا ملاحظه حقوق دیگران است چراکه تعدی به حقوق دیگران حق‌الناس بوده و حق‌الناس نیز برخلاف حق‌الله مورد عفو خداوند قرار نمی‌گیرد.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های خطبه‌ها افزود: خطیب جمعه مناسبت‌های تاریخی و اتفاقات عبرت‌آمیز را مرور می‌کند و ما خودمان را به آنچه درگذشته تاریخ اتفاق افتاده پیوند می‌زنیم.

امام جمعه موقت ازنا با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان، عنوان کرد: ۲۶ مردادماه سال ۶۹ در چنین روزی پس از هشت سال دفاع مقدس و دو سال فاصله پذیرش قطعنامه که مجموعاً ۱۰ سال طول کشید، ما شاهد بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بودیم.

وی تصریح کرد: اسرای عزیز ما با الگو گیری از اسرای کربلا باافتخار، این عرصه را به عرصه جهادی متفاوت تبدیل کردند، به‌اندازه ذره‌ذره لحظات تلخ اسارت، بدهکارشان هستیم.

بیات با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد آمریکای جنایتکار گفت: حدود ۳۰ سال کشور به دست طاغوت بود که به مدد انقلاب اسلامی بساط طاغوت برچیده و حکومت ولایت‌فقیه در این کشور بنیان‌گذاری شد که به فرموده امام راحل، ولایت‌فقیه، استمرار حکومت پیامبر است.

امام جمعه موقت ازنا بیان کرد: ابرقدرت‌های جهان و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار در هر کشوری یک مترسک و مأموری را برای استعمار آن کشور منصوب می‌کند اما پس از انقلاب اسلامی در کشور ما ناکام ماندند و این به مدد حضور مردم و نفس مسیحایی امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که امروز سرافراز هستیم.

وی به بیان حوادث تاریخی پرداخت و گفت: در همین ایام پذیرش قطعنامه راداریم که بدون دادن یک وجب از خاک و باعزت و مقاومت در دفاع مقدس پیروز شدیم و به فرموده امام راحل جنگ با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هایش نعمت بود.

بیات یکی از نکات مهم سخنان مقام معظم رهبری را تأکید بر زنده نگه‌داشتن یاد شهدا به هر نحوی دانست و بیان کرد: شهدا سند زنده حقانیت این نظام مقدس و راهنمای ما به‌سوی آینده هستند.

امام جمعه موقت ازنا رهبری انقلاب همواره بر مراقبت از نیرنگ و خدعه استکبار تأکید داشتند که نکند رسانه‌ها و بزرگنمایی جبهه باطل باعث ترس و وحشت مردم از سازوبرگ دشمن شود مردم از کف و سوتی که در جبهه استکبار در کنگره آمریکا برای تشویق جنایت بزرگ‌ترین جنایتکار تاریخ کف می‌زنند نترسند.

وی گفت: به تأکید رهبری انقلاب، مبادا طوری عمل شود که رسانه‌ها ضعف و عقب‌نشینی جبهه مقاومت نسبت به جبهه باطل را به جهان منعکس کنند درحالی‌که مردم ما نسبت به گذشته جرئت و جسارت وصف‌ناپذیری دارند که از امام راحل به میراث گرفته‌اند.

بیات بیان کرد: اتفاقی که در وعده صادق افتاد همه دیدند که چه اتفاق مهمی بود، اما فرق بین وعده صادق و این اتفاقی که قرار است بیفتد این است که امام و انقلاب فرمود ما امروز خونخواه هستیم.

امام جمعه موقت ازنا گفت: پس از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرئت شلیک یک موشک به سمت امریکا را نداشت، در ازای قدرت‌نمایی بی‌نظیر ما در عین الاسد و همچنین وعده صادق، ترورهای کوری انجام داد که ثابت کرد قانون و منطقی ندارد لذا فقط یک منطق باید در مقابل این دشمن قد علم کند و آن‌هم مقاومت است.

وی ضمن افتخارآمیز خواندن عملیات وعده صادق گفت: مرحله نخست با اعلام قبلی رخ داد اما خودشان هم می‌دانند این بار دیگر فرق می‌کند و فعلاً عجله‌ای برای نابودی کاملشان نداریم.

بیات خاطرنشان کرد: امروز با نفس مسیحایی امامین انقلاب، فرسایشی در فلسطین اشغالی ایجادشده که موجب رعب و وحشت و عملیات روانی علیه آن‌ها گردیده است.

امام جمعه موقت ازنا با اشاره به ضعف شدید جوامع بین‌المللی در دفاع از حقوق بشر گفت: همه شاهدیم که در جهان پر از ظلم امروزی خبری از بشر و حقوق بشر و آزادی در سازمان مثلاً بین‌الملل اصلاً وجود ندارد و تنها ابراز نگرانی می‌کنند که این مصیبت در جامعه بین‌المللی است.

بیات با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت وزرا گفت: مجلس در این موقعیت وظیفه حساس سنگینی دارد که امیدواریم بر اساس شایسته‌سالاری و معیارهای انقلاب اسلامی نمایندگان مردم با بررسی دقیق وزرای پیشنهادی این‌ها را امانت‌داران مردم در عرصه‌های مختلف قرار بدهند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از