حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/07/26 شمسی | 2024/10/17 میلادی
سایت ارتباطی ۲۳۰ روستای لرستان ارتقاء می‌یابد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان:

سایت ارتباطی ۲۳۰ روستای لرستان ارتقاء می‌یابد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ارتقاء سایت ارتباطی در ۲۳۰ روستای لرستان در دستور کار قرار دارد.

مجتبی صارمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به پوشش شبکه ملی ارتباطات، اظهار داشت: راه‌اندازی و توسعه شبکه ملی ارتباطات یکی از اهداف و برنامه‌های این سازمان است که هر ساله در تعدادی از روستاها این سایت‌ها راه‌اندازی و یا ارتقاء می‌یابند.

وی افزود: توسعه ارتباطات طی سال‌های اخیر در بسیاری از روستاهای لرستان در دستور کار قرار گرفته است و روستاهای دارای ۲۰ خانوار به بالا به این شبکه متصل می‌شوند که باتوجه به اعتبارات، تعداد قابل توجهی از این روستاها به شبکه متصل شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در روستاها افزایش یافته به‌طوری که حدود ۹۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار لرستان به شبکه متصل شده و در سایر روستاهای باقی‌مانده نیز قرار است اجرای این پروژه تکمیل شود.

صارمی با بیان اینکه امسال ۶۱ روستای لرستان به شبکه ارتباطات متصل شده است، گفت: ایجاد ۲۳ سایت جدید و ارتقاء شبکه در چهار روستا، امسال با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۴۳ میلیارد تومان انجام شده است و تلاش داریم تا توسعه خدمات الکترونیکی را افزایش دهیم.

صارمی بیان کرد: از همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار که بیش از یک هزار و ۵۰۰ روستا بوده، تنها ۲۳۰ روستا باقی‌مانده است که البته این روستاهای باقی‌مانده حدود ۵۰ درصد به شبکه متصل هستند ولی باید پوشش آن‌ها تکمیل شود که در دستور کار داریم تا پوشش این روستاها را تکمیل کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته ۲۳۲ روستای لرستان به شبکه ارتباطات متصل شده و تا پایان سال هم در راستای ارتقاء سایت در روستاها اقداماتی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها سبب می‌شود تا توسعه پایدار در این مناطق ایجاد شود و بر همین اساس با تامین اعتبارات لازم هر ساله زیرساخت‌های مورد نیاز در تعدادی از روستاها ایجاد می‌شود.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از