حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
امام جمعه کوهدشت:

ازدواج آسان باید در جامعه اسلامی فراگیر شود

ازدواج آسان باید در جامعه اسلامی فراگیر شود

امام جمعه کوهدشت گفت: بایستی ازدواج آسان در جامعه اسلامی فراگیر گردد، قانون حمایت از جوانی جمعیت تصویب‌شده است و نظام در تلاش است که زمینه ازدواج آسان را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: مال و ثروت اگر موجب غفلت شود و شخص را از کمالات انسانی دور سازد، بسیار خطرناک است؛ یکی از ویژگی‌های افرادی که محبت افراطی به مال دنیا دارند، این است که توجهی به حلال و حرام ندارند و فقط می‌خواهند جمع کنند؛ زندگی بایستی معنوی باشند چراکه این لذت‌بخش خواهد بود.

وی افزود: بخل شدید، آرزوهای طولانی، حرص عجیب مال، ترجیح دادن دنیا بر آخرت و... ازجمله مواردی است که انسان را به نابودی می‌رساند، ولی اگر ثروت دنیوی، برای راه خدا باشد، انسان را در آخرت به مقام والایی می‌رساند.

امام جمعه کوهدشت عنوان کرد: مال و فرزندان تماماً برای آزمایش الهی است، ما نباید با ثروت موجب فخرفروشی شویم و در برخورد با دیگران با نگاه تحقیرآمیز رفتار کنیم، ثروتی که انسان را از خداوند متعال دور کند، همه آن، آتش دوزخ را در پی دارد.

وی تصریح کرد: امام راحل فرمودند که اگر انحرافی در فرهنگ یک کشور ایجاد شود، آن انحراف، کشور نابود می‌سازد، فرهنگ بسیار مهم است، رسومات و فرهنگ بایستی دینی باشد، رهبری انقلاب فرمودند که امروز کشور درگیر یک جنگ فرهنگی است.

طهماسبی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخاباتی که در پیشرو داریم، به دو نحو برگزار خواهد شد، انتخابات میدان تبیین مسائل باشد و یا خدای‌نخواسته عرصه و میدان تهمت و تخریب شود؛ انتخابات بایستی میدانی برای بیان خدمات و برنامه‌ها باشد.

امام جمعه کوهدشت اظهار داشت: ملت زمینه را برای مشارکت پرشور در انتخابات را فراهم نموده است، شورای نگهبان افرادی که صلاحیت کافی دارند را تائید کند، زیرا این‌یک امانت الهی است، مردم انتظار دارند شخصیتی انقلابی، پرتلاش و دلسوز کلید اجرایی کشور در دست بگیرد.

وی ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) بیان کرد: بایستی ازدواج آسان در جامعه اسلامی انجام شود و فراگیر گردد، قانون حمایت از جوانی جمعیت تصویب‌شده است و نظام در تلاش است که زمینه ازدواج آسان را فراهم کند، خانواده‌های محترم نیز در حمایت ازدواج جوانان کوشا باشند و سخت‌گیری نکنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از