حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان:

استراتژی اسرائیل ترور و خرابکاری است

استراتژی اسرائیل ترور و خرابکاری است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: استراتژی اسرائیل ترور و خرابکاری است تا نبض اجتماعی و مسیر تحولات را به سمت آشوب‌های داخلی در کشور ما سرازیر کند.

محمد کریم خورشیدوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در رابطه با حادثه تروریستی کرمان اظهارداشت: طی چند روز گذشته در رابطه با عامل یا عوامل حادثه تروریستی کرمان تحلیل‌های شتاب‌زده‌ای در فضای مجازی پیچید، اینکه هنوز مشخص نیست مقصر اصلی کیست؟ چه گروه یا کشوری مسئولیت این عملیات تروریستی را به عهده گرفته است و ما در چه سطح، در چه زمان و چگونه یک پاسخ درخور به این رخداد بدهیم.

وی افزود: از مدل و نوع عملیاتی که در کرمان انجام گرفت به نظر می‌رسد هدف عملیات، گرفتن حداکثر تلفات انسانی بوده است که این مدل عملیات‌ها قطعاً دارای شبکه ترور، عقبه تدارکاتی و مالی و همچنین انگیزه‌های جدی سیاسی امنیتی‌اند و به نظر می‌رسد اسرائیل بعد از آن ضربه سنگین طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر که هنوز در شوک فرو رفته در مسیر بازیافت خود است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان عنوان کرد: این مدل ترورها که جزء ارکان نظامی اسرائیل محسوب می‌شود، ترور نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را دارد و در واقع اینگونه عملیات‌ها را انتقام از ضربه قبلی و همچنین تلاش برای جلوگیری از ضربات بعدی می‌دانند.

وی بیان کرد: اسرائیل در چهارم دی ماه سردار شهید رضی موسوی را در دمشق ترور کرد بعد از آن معاون سیاسی حماس که از نزدیکان ایران بود در بیروت ترور شد و سپس حادثه تروریستی دلخراش کرمان رخ داد که به نظر می‌رسد اسرائیل دنبال این است که به هم‌پیمانان حماس و جهاد اسلامی مانند حماس و ایران ضرباتی بزند.

خورشیدوند گفت: استراتژی که اکنون اسرائیل دارد از آن استفاده می‌کند استراتژیک هزار خنجر است که توسط آمریکا و سازمان سیا طراحی شده است و ترفندهایی مانند ترور، خرابکاری، هک پمپ بنزین‌ها، جنگ‌های محدود را دارد تا نبض اجتماعی و مسیر تحولات را به سمت آشوب‌های داخل کشور سرازیر کند.

وی تصریح کرد: چند روز پیش سردار سلامی در دیدار با تیم ملی توصیه‌ای کرد و گفت اگر گل خوردید عصبی نشوید به جای بازی احساسی دوباره خود را بازسازی کنید، این یک نکته نظامی است که اگر خدای نکرده در اینطور حوادث دچار خطای تحلیلی و رویکردی شویم قبل از اینکه مشخص باشد مقصر اصلی کیست ما تحلیل‌های زودهنگامی داشته باشیم باعث شکاف عمیق و مانع همگرایی در جامعه می‌شود چون هر کدام از این تحلیل‌ها و این رویکردها تبعات و اقدمات سیاسی خودش را در پی خواهد داشت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان اظهارداشت: در آیه ۴۶ سوره انفال به دو عامل پیروزی اشاره شده که یکی پایداری و دیگری یاد خداست و همچنین دو عامل مهم یعنی اطاعت کردن و وحدت مطرح شده است بنابراین ما در وسط جنگ و میدان باید تمرکز داشته و منعطف باشیم و وظیفه خودمان را به درستی انجام دهیم.

وی افزود: ما چه در جنگ نظامی و چه در جنگ شناختی باید سرعت عمل داشته باشیم اما این سرعت عمل لازمه‌اش تمرکز و درنگ کردن است اگر خدای نکرده با تحلیل‌ها و رویکردهای مختلفی که خودمان داریم خیلی شتاب‌زده عمل کنیم در واقع تمرکز و توان آن نیروی امنیتی و اطاعاتی را به هم زده و ذهنش را مشوش می‌کنیم.

خورشیدوند گفت: لازمه شتاب کردن همان تمرکز است و اینکه ما تمرکز داشته باشیم دست روایی برتر را می‌توانیم در اینطور حوادث داشته باشیم، امام علی (ع) فرمودند ذهنتان را درگیر مسائل درگیر نکنید یعنی لحظه به لحظه گوش به فرمان فرماندهانمان در میدان باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از