حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی

اعلام جزئیات تشییع مراسم شهدای گمنام در لرستان

اعلام جزئیات تشییع مراسم شهدای گمنام در لرستان

جزئیات تشییع مراسم ۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در لرستان توسط مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و همزمان با سراسر کشور مراسم تشییع سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر‌های کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد برگزار می‌شود.

محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در رابطه با جزئیات مراسم تشییع این شهدا در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ساعت ۱۵ روز ۲۰ آذر، سه شهید گمنام از طریق شهرستان بروجرد وارد لرستان می‌شوند و آئین استقبال از شهدا ساعت ۱۵:۳۰ در گلزار شهدای این شهرستان برگزار و بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی مراسم شبی با شهدا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه مراسم استقبال از شهدا در دورود برگزار می‌شود افزود: این مراسم از ساعت ۹ تا ۱۱ انجام می‌گیرد همچنین مراسم استقبال از شهدا ساعت ۱۵ تا ۱۷ در الیگودرز برگزار و سپس مراسم شبی با شهدا بعد از نماز مغرب و عشا در ازنا برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به اینکه روز چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ مراسم استقبال از شهدا در بیرانشهر برگزار می‌شود عنوان کرد: این مراسم ساعت ۱۵ تا ۱۷ در الشتر برگزار و همزمان با نماز مغرب و عشا مردم نورآبادی‌ میزبان شهدای گمنام می‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان دوره چگنی روز پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ میربان شهدا می‌شوند گفت: مراسم استقبال از شهدا از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در کوهدشت برگزار و سپس بعد از نماز مغرب و عشاء، در رومشکان مراسم شبی با شهدا برگزار می‌شود، روز جمعه نیز مردم پلدختر از ساعت ۹ تا ۱۱ میزبان این شهدای گمنام هستند و هنگام نماز جمعه معمولانی‌ها میزبان شهدای گمنام می‌شوند.

رشیدی تصریح کرد: در شهرستان خرم‌آباد مراسم استقبال از شهدا بر گزار نمی‌شود اما غروب روز جمعه مراسمات شبی با شهدا در سه مسجد از خرم‌آباد که متعاقباً اسامی این مساجد اعلام می‌شود، برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی شده که در روز شنبه صبح دانش‌آموزان سه مدرسه در خرم‌آباد ساعاتی را میزبان شهدا باشند و سپس این سه شهید والا مقام به شهر‌های سپیددشت، فیروز آباد و کوهنانی منتقل می‌شوند و مراسم استقبال از شهدا در این شهر‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهید گمنام ۲۲ ساله که در منطقه جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده است در کوهنانی خاکسپاری می‌شود، گفت: شهید گمنام ۲۰ ساله که در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله که در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به شهادت رسیده در فیروزآباد به خاک سپرده می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از