حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/11 شمسی | 2024/09/01 میلادی
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) مطرح کرد:

افزایش ۱۵ درصدی ثبت‌نام در سامانه سماح

افزایش ۱۵ درصدی ثبت‌نام در سامانه سماح

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) از افزایش ۱۵ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تخمین ما این است که امسال ۴.۵ میلیون نفر ایرانی راهی عراق می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سید مجید میراحمدی با بیان اینکه بلافاصله بعد از پایان راهپیمایی اربعین سال گذشته، جلسات هماهنگی ستاد مرکزی اربعین ۱۴۰۳ را آغاز کردیم، گفت: تاکنون بیش از ۱۴ جلسه برگزار کردیم. دو جلسه با حضور آقای مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و یکی از جلسات نیز با حضور آقای پزشکیان برگزار شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) اضافه کرد: کمیته‌های ۱۹ گانه ستاد مرکزی، جلسات زیادی را برگزار کردند. همچنین چندین جلسه نیز با ستاد اربعین عراق برگزار شد. همچنین برای هماهنگی بیشتر، با وزارت کشور عراق، دائماً درحال گفتگو بودیم. وزرای کشور ایران و عراق نیز به‌طور مستمر از مرزهای مختلف بازدید داشتند و نسبت به برطرف کردن کاستی‌ها اقدام می‌کردند.

وی مجموعه اقدامات و هماهنگی‌های انجام‌شده برای تسهیل در برگزاری راهپیمایی اربعین ۱۴۰۳ را بیشتر از سال‌های گذشته دانست و افزود: برآورد ما این است که اربعین امسال هم در ایران و هم در عراق، بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

میراحمدی اظهار داشت: سفیر ما در عراق تعداد زائران اربعین امسال را ده‌ها میلیون نفر تخمین زده است. در کشور ما نیز برآورد در حدود ۴.۵ میلیون نفر زائر است. میزان ثبت‌نام در سامانه سماح نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته و بیش از ۱.۵ میلیون نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از