حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سرپرست کتابخانه‌های عمومی لرستان مطرح کرد:

افزایش ۴۰۰۰ متری فضای کتابخانه‌ها در دولت سیزدهم

افزایش ۴۰۰۰ متری فضای کتابخانه‌ها در دولت سیزدهم

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: در دولت سیزدهم ۴ هزار متر فضای کتابخانه به فضای کتابخانه‌های لرستان افزوده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: دولت سیزدهم به موضوع فرهنگی کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای داشتند و از این رو در استان لرستان پروژه‌هایی اجرا شدند که ۴ هزار و ۶۰ متر مربع فضای کتابخانه در دولت سیزدهم به فضای کتابخانه‌های لرستان افزوده شد.

وی افزود: در دولت سیزدهم دو کتابخانه نهادی در لرستان افتتاح شد که شامل کتابخانه امام علی(ع) معمولان و کتابخانه روستایی مرزیان در ازنا که به دلیل مشکل نیرو تعطیل شده بودند که بازگشایی شدند و همچنین فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان تصریح کرد: تعداد پروژه‌های کتابخانه‌ای در دولت سیزدهم شامل پروژه کتابخانه سردار علیمردان خان بختیاری شهرستان الیگودرز، کتابخانه شهید باهنر بروجرد، کتابخانه شهید حجت‌الله ساکی روستای دینارآباد بروجرد و فاز اول کتابخانه مرکزی خرم‌آباد در دولت سیزدهم افتتاح شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبزیان بیان کرد: با اجرای این پروژه‌ها زیربنای کتابخانه‌های استان از ۱۶ هزار و ۶۵۲ متر مربع به ۲۰ هزار و ۷۱۲ متر مربع افزایش یافته است، همچنین تعداد اعضای کتابخانه‌ها از ۷ هزار و ۵۵۷ نفر به ۳۹ هزار و ۸۹۰ نفر افزایش یافته است و در این مدت تعداد منابع کتابخانه‌ها از ۵۹۶ هزار و ۸۱۰ نسخه به ۷۵۵ هزار و ۶۴۰ نسخه رسیده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۱۶ هزار و ۴۵۰ برنامه فرهنگی شامل نشست کتابخوان، مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، نقد و رونمایی کتاب، برنامه‌های بخش کودک، نمایشگاه کتاب، نمایشنامه‌خوانی، آموزشی و جمع‌خوانی برگزار شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از