حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان:

امام‌‌حسین(ع) بشریت را با خدا آشنا کرد

امام‌‌حسین(ع) بشریت را با خدا آشنا کرد

ائمه جمعه لرستان گفتند: امام حسین(ع) بشریت را با خدا آشنا کرد و انسان‌ها را از دامان شیطان نجات داد و قیام عاشورا بهترین الگو برای آزادی‌خواهان جهان است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهروز شمسی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: مکتب امام حسین(ع) دانشگاه است و یک لشکر با محور خوبی‌ها به دور او می‌چرخد و این دانشگاه راه افتاده تا خوبی‌ها و ارزش‌ها تدریس شود.

وی افزود: هرساله مراسم تاسوعا و عاشورا را پرشورتر برگزار می‌کنیم و برای برگزاری این مراسم نه فقط مال، بلکه باید جان داد چراکه برگزاری این مراسم درس‌های زیادی را به همراه دارد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: امام حسین(ع) بشریت را با خدا آشنا کرد و انسان‌ها را از دامان شیطان نجات داد و به دامان خدا بُرد لذا باید تلاش کنیم تا مراسم عزاداری به بهترین شکل برگزار گردد.

شمسی‌فر عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمود فرزندان خود را با حُب نبی اکرم، با محبت امام حسین(ع)، اهل‌بیت(ع) و قرآن آشنا کنید و در این مجالس فضیلت‌ها را باید یاد بگیریم و عمل کنیم.

وی با اشاره به هفته امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر از اهداف امام حسین (ع) است لذا امروز همه ما وظیفه‌داریم به این وظیفه و رسالت مهم عمل کنیم.

امام جمعه موقت خرم‌آباد به سالروز شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و یادآور شد: امام سجاد(ع) در طول عمر خود خدمات زیادی را برای دین اسلام انجام داد و در عبادت بسیار ممتاز و بی‌نظیر بود از همین رو باید از ایشان الگو گرفت.

 

محرم بهترین فرصت برای بصیرت‌افزایی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد، اظهار داشت: امروز مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ کشور دنیا برگزار شد و خدا به کسی که مبتکر این طرح بوده پاداش دنیا و آخرت دهد که امروز مادران به حضرت علی‌اصغر (ع) توسل پیدا کردند.

وی افزود: دشمن خبیث و درندگان صهیونیستی می‌گویند کودکی در غزه نمانده که زنده باشد و این افراد خائن به خاطر منافع خود این‌گونه هزاران کودک را به خاک و خون می‌کشند که امیدواریم ریشه کفر نابود شود.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: هیئت‌های عزاداری کاری کنند که مردم اطراف ساکن در محله با صدای بلند هیئت‌ها آزار نبینند و علاوه بر این نیز سر هیئت‌ها باید عزاداران را با مکتب حسینی و اهل‌بیت(ع) آشنا کنند و در جهت آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی تلاش نمایند چراکه فلسفه وجود عزاداری همین است که اهل‌بیت(ع) را بشناسیم.

حسینی عنوان کرد: انتخابات با حضور خوب مردم برگزار شد و فرد منتخب باید تلاش کند تا راه شهید رئیسی را ادامه هدف همچنین کمر همت ببندد برای اینکه مشکلات مردم را حل کند و گوش‌به‌فرمان رهبری باشند.

وی یادآور شد: برخی افراد هتاک به مقدسات ما توهین کرده و انتظار این است که جلوی این‌ها گرفته شود و کسی حق ندارد به ارزش‌ها اهانت کند، ما هزاران شهید تقدیم کردیم برای حفظ ارزش‌ها و اجازه داده نمی‌شود کسی به مقدسات توهین کند.

امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: در بروجرد مرتب آب و برق قطع می‌شود که با مسئولان تماس گرفتیم تا سه حلقه چاه که حفرشده به شبکه وصل شود تا مشکل قطع آب حل گردد اما لازم است که در مصرف آب و برق صرفه‌جویی شود.

 

عاشورا بهترین الگو برای آزادی‌خواهان است

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: روز عاشورا، روز مقاومت بی‌نظیر حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، روز جهاد و شهادت یاران باوفایش و روز نجات اسلام و معرفی حزب نفاق بود.

وی افزود: اسلام معاویه، اسلامی است که هیچ مبارزه‌ای در برابر ظلم نمی‌کند، با مال و جان بایستی در راه خداوند متعال جهاد کرد، اگر امتی جهاد نداشته باشد آن امت مرده است، این تجارتی است که انسان را نجات خواهد داد.

امام جمعه کوهدشت عنوان کرد: جهاد راهی است که مخصوص یاران خداوند متعال است، قوام اسلام به وجود حضرت ابی‌عبدالله(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) است، امروز وظیفه ما است از عاشورا درس بگیریم و در مقابل ظلم سکوت نکنیم.

وی با اشاره به اینکه درس‌های عاشورا بسیار است، تصریح کرد: امروز وظیفه داریم خط حضرت ابی‌عبدالله(ع) را نگه‌داریم و امیدواریم ما به‌عنوان وارثان عاشورا این انقلاب را حفظ کنیم و وفادار به دین، قرآن و خون شهدا و گوش‌به‌فرمان ولایت‌فقیه باشیم.

طهماسبی گفت: انتخابات اخیر ثابت کرد، پیروز میدان مردم ایران بودند که در فضایی آزاد و رقابتی رئیس‌جمهور خود را انتخاب کردند؛ این علامت سلامت نظام است، با آگاهی و وفاداری مردم که مشارکت خوبی داشتند دنیا را متحیر ساخت.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: فضاسازی دشمنان و توطئه دشمنان درزمینهٔ انتخابات اخیر از بین رفت و دنیا فهمید مردم ایران خواهان انقلاب خود هستند، مشارکت بالا وظیفه دولت آینده را بسیار سنگین کرد، انتخابات نوعی وفاق ملی است.

وی بیان کرد: انتظار ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که راهی که شهید آیت‌الله رئیسی با اخلاص و خدمتش آغاز کرده بود، کابینه‌اش را طوری بچیند که با انسان‌هایی انقلابی راه ایشان را ادامه دهند.

طهماسبی گفت: هدف دشمن سست کردن اراده ملت است که ما نمی‌توانیم درحالی‌که دشمن راه به‌جایی نبرد، طرح‌ها و پروژه‌های بزرگی در دولت شهید آیت‌الله رئیسی اجرا شد.

 

شهیدان رئیسی و رجایی الگوی فضائل هستند

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سپهوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ازنا، اظهار داشت: طبق فرموده امام علی (ع)، ایراد فرد گناهکار این است که خداوند متعال را کوچک می‌بیند و عظمت او را درک نمی‌کند ولی دنیا را بزرگ می‌بیند درصورتی‌که تقوا باید ما را به عظمت خدا و حقارت خودمان در مقابل بزرگی او برساند و ازاین‌رو تقوا بازدارنده گناه است.

 وی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: ان‌شاءالله خداوند توفیق بدهد درک درستی از این حماسه عظیم داشته باشیم و به نحو احسن بتوانیم از این فرصت استفاده نمائیم.

امام جمعه ازنا در ادامه ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی و تبریک به رئیس‌جمهور منتخب عنوان کرد: باید بدانیم آنچه تولید حماسه کرد و در مردم طوفان اجتماعی به نفع محور مقاومت و علیه بدخو هان نظام ایجاد کرد؛ لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری بود؛ در انتخابات معلوم شد مردم با نظام اسلامی مشکل ندارند و با رهبر فرزانه خود مأنوس هستند و با بصیرت خود در صحنه حاضر شدند.

وی تصریح کرد: امروز دو الگوی تمام نمای فضائل یعنی شهید رجایی و شهید رئیسی برای رئیس‌جمهور منتخب داریم که می‌تواند چراغ راه برای رئیس‌جمهور و خدمتگزاری او بشود، به‌شرط استفاده از این مشعلی که با مجاهدت و ازخودگذشتگی و بذل جان این دو عزیز روشن شد.

سپهوند گفت: دشمن به دنبال ابزارهایی مثل تحریم و تحریف است؛ و باطل‌السحر این دو، امید و اعتماد ملی است که حضور در صحنه را رقم می‌زند؛ حضور مردم درواقع باطل کننده براندازی مخالفین و اهداف شوم استکبار جهانی است.

امام جمعه ازنا بیان کرد: رئیسی عزیز در فرصت کم اما با برکت توانست با اخلاص و ولایتمداری خود بخش قابل‌توجهی از امید ازدست‌رفته مردم را که در دهه ۹۰ به حاشیه رفته بود احیا کند و اکنون تکمیل این مسیر بر عهده رئیس‌جمهور منتخب خواهد بود، منتخب مردم باید بداند رئیس‌جمهور کل ملت ایران است و جامع‌نگری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های انسانی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی لزوم پایبندی دولت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی را عامل برکت در کار دولت دانست و گفت: بدون پایبندی به این ارزش‌ها، دولت و کابینه او خروجی مبارکی نخواهد داشت. لذا از امروز منتخب مردم و کابینه او باید به این موارد توجه ویژه داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از