حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/07/24 شمسی | 2024/10/15 میلادی
انتخابات «همیار مشاور» در مدارس برگزار می‌شود
معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان:

انتخابات «همیار مشاور» در مدارس برگزار می‌شود

معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان گفت: انتخابات «همیار مشاور» با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس برگزار می‌شود.

امین رسولی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی است که از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان جلوگیری کند.

وی افزود: توجه به سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان موضوعی است که به صورت جدی مد نظر قرار دارد چون ممکن است دانش‌آموزان با مشکل و یا مسئله‌ای درگیر باشند و لازم است که مشاور و عوامل مدرسه، این فرد را یاری برسانند تا مشکل برطرف شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در همین راستا انتخابات «همیار مشاور» در مدارس متوسطه اول و دوم در روز دوشنبه ۲۳ مهرماه در مدارس برگزار می‌شود که در این انتخابات از هر کلاس، یک نفر از دانش‌آموزان با کسب بیشترین آراء انتخاب و به عنوان همیار مشاور مدرسه فعالیت خود را در کمک به هم کلاسی‌ها انجام می‌دهد.

رسولی با بیان اینکه انتخاب همیار مشاور از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند، گفت: این طرح علاوه بر اینکه در مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان نقش بسیار ویژه‌ای دارد، سبب می‌شود تا دانش‌آموزانی که دارای مشکل هستند، مشکل خود را با همیار مشاور در میان گذاشته و این فرد هم مسئله را به مشاور مدرسه انتقال می‌دهد که در نهایت راهکارهای لازم ارائه می‌گردد.

وی عنوان کرد: باتوجه به کمبود مشاور در مدارس، این طرح برگزار می‌شود و همه تلاش این است که دانش‌آموزان با رفع مسائل و مشکلات خود، با روح و روانی سالم و بدون دغدغه بتوانند فعالیت‌های درسی خود را انجام دهند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش لرستان خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های مهم جامعه محسوب می‌شوند و باید این نسل با شادی و نشاط و همچنین جسم و روح سالمی بتوانند تحصیل کرده و در آینده مشغول به فعالیت و خدمت در جامعه شوند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از