حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

انقلابی برخاسته از اسلام ناب‌محمدی

انقلابی برخاسته از اسلام ناب‌محمدی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین وحیدی، معاون تبلیغات اسلامی لرستان نوشت: انقلاب اسلامی ایران برخاسته از اسلام ناب‌محمدی بوده که در دنیا بی‌نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، مسئله اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران که باید به آن اشاره کرد این است که ملت ایران مردمی بودند که با اعماق وجودشان به مسئله توحید و یکتاپرستی ایمان داشتند و از نظر اعتقاد و ایمان، قوی‌ترین ملت هستند و اینگونه بود که با روحیه مقاومت، ایستادگی و مبارزه تاریخی توانستند پیروزی بزرگی را در تاریخ رقم بزنند.

ملت ایران از جنایت‌ها و خیانت‌های حکومت پهلوی ضربه‌های بسیار زیادی خورده بودند، نبود امکانات و عدالت، کمبود زیرساخت‌ها و بهداشت و درمان، آموزش و سایر مولفه‌ها سبب شده بود تا مردم در وضعیت اسفناکی به سر ببرند و ملت ایران به دنبال حکمرانی حکومت الله بودند، حکومتی که برخاسته از مولفه‌های ایمان باشد.

ملت ایران با قیام علیه حکومت پهلوی، می‌خواستند که با ظلم و ستم مبارزه کنند و با روی کار آمدن یک حکومت اسلامی شاهد گسترش عدالت در کشور باشند و اینگونه شد که با پیروزی انقلاب شاهد گسترش شاخه‌های عدالت و توسعه امکانات در نقاط مختلف کشور بودیم.

ملت ایران برای پیروزی انقلاب از سال‌ها پیش اقدام کردند و دست به قیام‌های مختلف زدند، در این میان جوانان زیادی برای پیروزی انقلاب جان خود را تقدیم کردند تا در نهایت انقلاب اسلامی ایران در بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید.

اما بعد از انقلاب وقایع به سه برهه تقسیم می‌شود که اولین آن، جنگ تحمیلی علیه کشور بود که استکبار جهانی، صدام را برای حمله به کشور مجهز کرد اما مقاومت ملت ایران و بسیج شدن همه مردم و امکانات سبب شد تا ایران در این مقطع از تاریخ بتواند دشمن را شکست دهد و به پیروزی برسد.

بعد از پیروزی انقلاب، تحولی بزرگ برای کسب علم و دانش در کشور ایجاد شد چرا که تا قبل از انقلاب تلاش می‌کردند تا فناوری و دانش به کشور ما نرسد و سعی داشتند تا ایران را از نظر علمی و فناوری در حالت مسکوت نگهدارند ولی بعد از انقلاب جوانان این سرزمین توانستند در این عرصه بدرخشند و موفقیت‌های بسیار بزرگی را برای کشور رقم بزنند.

امروز به دوره ساختن‌ها رسیدم که تبدیل علم به اقتصاد است، تبدیل علم به پیشرفت، تبدیل علم به صنعت است که در این راستا با حمایت‌های مختلف می‌توان شاهد تحقق اهدافی بود که در این مسیر برنامه‌ریزی شده است.

به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امروز کشور در دوره‌ای قرار دارد که در سطح دانشی می‌تواند با دنیا رقابت کند و طی این سال‌ها با جهش بی‌سابقه برای کسب علم و دانش گام برداشته و نیاز است که این دانش به صنعت و فناوری تبدیل شود و لازم است که در فضای تولید و کار، حمایت بیشتری از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد تا بتوانند در این عرصه نقش خود را در علم و فناوری نشان دهند.

ایران یکی از کشورهای منطقه است که چرخه تولید علم تا تولید محصول را به صورت داخلی دنبال می‌کند و این نشان‌دهنده رشد کشور در عرصه علمی و دانش است و امروز همه دنیا به رشد ایران در عرصه‌های مختلف اعتراف می‌کند و کسانی که روزگاری دَم از قدرت می‌زدند و خود را ابرقدرت می‌دانستند، امروز در برابر قدرت و توان ایران دچار مشکل شدند.

در جنگ ترکیبی مشاهده کردیم که دشمن تلاش داشت تا جوانان را از حرکت‌های رو به جلو ناامید کند از همین رو دست به سیاه‌نمایی و دروغ‌پردازی زد و از دریچه رسانه‌های خود سعی بر این داشت تا جوانان را ناامید سازد.

در بهمن سال ۵۷ ایمان مردم به خدا و آینده روشن سبب شد تا پیروز شوند و نتیجه‌اش این شد که پیروزی بزرگی را در دنیا رقم زدند و همچنان دشمن تلاش دارد تا حس ناامیدی را در بین مردم ایجاد کند لذا امروز می‌طلبد با کار رسانه‌ای و یا از هر طریقی برای جهادتبیین و بیان دستاوردها، این موفقیت‌ها به خوبی برای مردم خصوصاً نسل جوان بازگو شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از