حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس سازمان بسیج علمی لرستان مطرح کرد:

ایجاد خانه‌نخبگان و مرکز رشد در همه شهرستان‌ها

ایجاد خانه‌نخبگان و مرکز رشد در همه شهرستان‌ها

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: بسیج علمی در همه شهرستان‌ها خانه‌نخبگان و مرکز رشد ایجاد کرده است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، مهدی رضایی‌نژاد امروز در یازدهمین جشنواره «جهادگران علم و فناوری» استان لرستان که در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: هدف غایی سازمان علمی و پژوهشی بسیج کاملا همراه، هم‌افزا، همگام با ظرفیت‌های موجود در استان و کشور و هم‌افزا با دستگاه‌های دولتی است و سعی می‌کند کشورمان به یک مرجعیت علمی در جهان تبدیل شود و این مقدمه‌ای برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. 

وی افزود: بسیج علمی با توجه به فلسفه وجودی می‌تواند یک حلقه واسطی بین دستگاه‌های حاکمیت و عامه مردم باشد و یک پلتفرمی در نظر گرفته می‌شود که تمام منابع حمایتی لازم را متمرکز کند که اقشار مختلف بسیج نقش خود را حوزه علمی ایفا کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان عنوان کرد: بسیج علمی ابتدا ظرفیت نخبگی بسیج را می‌سنجد و بعد از شناسایی در قالب هسته‌های علمی سازمان‌دهی می‌کند، به این منظور که در تشکل‌های دانشی مورد حمایت قرار بگیرند.

رضایی‌نژاد بیان کرد: بسیج علمی در همه شهرستان‌ها خانه نخبگان و مرکز رشد دارد، در خانه نخبگان اول به احصا مسائل می‌پردازیم بعد از احصا چالش‌ها در خانه نخبگان، امید داریم مسائل در مراکز رشد تبدیل به محصول شوند.

وی تصریح کرد: در حوزه علوم انسانی ما از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری، ترجمه، تالیف، چاپ کتاب و... حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان گفت: در مراکز رشد فعالیت‌ها به دو فاز تقسیم می‌شوند در فاز اول به مخترعان کمک می‌کنیم و ایده‌های خلاقانه و نوآورانه را به محصول اولیه تبدیل می‌کنیم.

رضایی‌نژاد یادآورشد: در مرکز رشد افراد تشکیل یک واحد فناورانه می‌دهند و در ادامه سعی می‌کنیم به یک شرکت دانش‌بنیان تبدیل شوند و در فاز دوم محصول تجاری می‌شود.  

وی بیان کرد: ۲۵ پایگاه محلات که حداقل ۶۰ درصد فعالیت‌های آنها علمی و پژوهشی است را به پایگاه علمی و پژوهشی تبدیل کردیم و هم‌اکنون در سه زمینه لیزر و پلاسما، بیوتروریسم و کشاورزی و گیاهان دارویی مرکز تحقیقات داریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از