حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

باغات مثمر لرستان شناسنامه‌دار می‌شوند

باغات مثمر لرستان شناسنامه‌دار می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکی از برنامه‌های وزارت شناسه‌دار کردن باغات در کشور است که ما نیز به تبع این رویکرد در استان در تلاش هستیم که تمام باغات مثمر را شناسه‌دار کنیم.

به گزارش سفیرافلاک، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان سید عماد شاهرخی در حاشیه سومین جشنواره انار سیاب در شهرستان کوهدشت اظهارداشت: امروز شاهد سومین برگزاری جشنواره انار سیاب در متمرکزترین سایت تولید انار کشور بودیم که با حضور مقامات استانی، کارشناسان و باغداران برگزار شد که چنین جشنواره‌ها می‌تواند به معرفی این محصول موثر باشد و باعث انگیزه بیشتر باغداران شود.

وی افزود: باتوجه به روش‌های تلفیقی و بیولوژیکی با مبارزه آفات به‌ویژه در رابطه کرم گلوگاه انار و کاهش آفات سوختگی و ارتقاء سطح کیفی و کمی محصول و در نتیجه کاهش ضایعات محصول، امسال شاهد افزایش بیش از ۲۰ درصد توليد اين محصول هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان بابیان اینکه این محصول دارای ظرفیت‌های خوبی جهت صادرات در بازارهای جهانی است گفت: محصول انار یکی از ظرفیت‌های مناسب جهت صادرات به بازارهای جهانی است که می‌طلبد با توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و برندسازی آن به اقتصاد و اشتغال استان کمک شود.

وی گفت: کل سطح باغات انارستان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار در شهرستان کوهدشت و هزار و ۲۰۰ هکتار آن به صورت یکجا و متمرکز در منطقه زیرتنگه سیاب وجود دارد و متوسط عملکرد انار در باغات استان ۲۵ تن در هکتار است که در این منطقه سیاب متوسط عملکرد به ۳۵ تن در هکتار می‌رسد؛ درحالی باغداران نمونه ۱۲۵ تن درهکتار برداشت کرده‌اند.

شاهرخی در زمینه شناسه‌دارکردن باغات در استان گفت: در راستای سیاست‌های وزرات جهاد کشاورزی و صادرات محورکردن تولیدات باغی و همچنین به منظور دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق و صحیح باغات استان در این طرح برای هرباغ يک کیو آرکد صادر می‌شود و براساس این کد کلیه مشخصات این محصول اعم از مشخصات تولید کننده و محصول برای مصرف کننده مشخص می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از