حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد مطرح کرد:

برداشت ۲۳۰ تُن گل محمدی در بروجرد

برداشت ۲۳۰ تُن گل محمدی در بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: امسال ۲۳۰ تُن گل محمدی از سطح ۹۳ هکتار از مزارع بروجرد برداشت می‌شود.

جواد گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: هر ساله در خرداد ماه، برداشت گل محمدی از مزارع آغاز می‌شود که بروجرد در تولید گل محمدری رتبه دوم را در استان دارد.

وی افزود: در حال حاضر سطح مزارع گل محمدی در بروجرد ۹۳ هکتار است که از این میزان سطح، سالانه بیش از ۲۳۰ تن گل محمدی برداشت می‌شود و امسال ۱۲ هکتار دیگر به این سطح اضافه شده و سطح مزارع گل محمدی به ۱۰۵ هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: امسال ۲۱ هزار و ۵۰۰ قلمه گل محمدی توزیع شده که در مناطق مختلف شهرستان کاشته می‌شود و گل محمدی بروجرد از نظر کیفیت در سطج بسیار خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از گل محمدی به شهرهای دیگر برای گلاب‌گیری فرستاده می‌شود، گفت: از ۲۳۰ تُن گل محمدی که در شهرستان برداشت می‌شود حدود ۱۰۰ تُن در بروجرد به روش سنتی گلاب‌گیری می‌شود و مابقی هم برای گلاب‌گیری به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.

گودرزی با اشاره به برداشت گندم در بروجرد افزود: برداشت گندم در بروجرد از اواخر خرداد آغاز می‌شود که امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ تن گندم برداشت شود که در این راستا چهار مرکز خرید گندم آماده شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از