حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

بسیج، مظهر امید و تحول

بسیج، مظهر امید و تحول

بسیج، مظهر امید و تحول است که سال‌هاست در عرصه‌های مختلف و در مسیر خدمت به مردم و محرومان تلاش می‌کند.

به گزارش سفیرافلاک، بسیج نهادی برخاسته از مردم است که جوانانی مخلص و با‌ایمان برای پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی ایران گام برمی‌دارند، جوانانی که در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها بسیار موفق عمل کرده و به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شده‌اند.

بسیج در پنجم آذر سال ۱۳۵۸ به فرمان امام‌خمینی(ره) تشکیل شد، در آن زمان شاید کسی نمی‌دانست که تشکیل این نهاد مقدس چقدر می‌تواند برکات و خیرات برای کشور به همراه داشته باشد و جوانانی مخلص و باایمان با دارا بودن تفکر بسیجی وارد میدان شدند.

بعد از پیروی انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی، بسیج در کنار سایر نیروهای مسلح برای دفاع از ارزشها وارد میدان نبرد با دشمن شد و نقش بسیج آنقدر حائز اهمیت بود که امام‌راحل فرمودند من افتخار می‌کنم که بسیجی هستم.

 

بسیج در خط‌مقدم محرومیت‌زدایی 

در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیجیان زیادی در جبهه‌های جنگ حاضر شده و با جانفشانی در راه دفاع از وطن، جان خود را تقدیم کردند، پس از جنگ تحمیلی نیز، بسیج در میدان‌های مختلفی مانند کمک به سیل‌زدگان، کمک به زلزله‌زدگان و در مقابله با کرونا جانانه و مخلصانه وارد میدان شده و کارنامه بسیار درخشانی دارند.

بسیجیان در عرصه‌های محرومیت‌زدایی، کارهای فرهنگی، امنیتی و آموزشی خدمات بسیار ارزنده‌ای را ارائه داده‌اند، از همین رو بسیج سرمنشاء تحول و امیدآفرینی در جامعه است و در هر جایی که نیاز بوده با همه توان در میدان حضور یافته است.

تفکر بسیجی یکی از رموز مهمی است که سالهاست سبب شده تا در ادامه اهداف انقلاب و پیشرفت‌ها موفق باشیم و هر جایی از این تفکر بهره گرفته شد، موفقیت و سربلندی حاصل گردید.

امروزه بسیج در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری آنقدر موفق عمل کرده که نتایج آن را می‌توان در طرح و اختراعات مشاهده کرد.

هر ساله از ۲۹ آبان تا پنجم آذر به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده و فرصتی است که بیشتر زحمات و خدمات این قشر را بشناسیم.

 

جانفشانی بسیج در همه عرصه‌ها بی‌نظیر است

غلامرضا یاسینی‌کیا تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به هفته بسیج اظهارداشت: امام خمینی(ره) فرمود بسیج مدرسه عشق است، که این جمله و فرموده نشان می‌دهد، مدرسه محلی برای آموختن است و عشق هم در این قرار گرفته که بیانگر این است که کار بسیج، کار دل است و براساس عشق و علاقه انجام می‌شود.

وی افزود: در این مدرسه عشق، عزیزان و بسیجیان زیادی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، شهیدانی که با اخلاص در خدمت انقلاب بودند و در همین مسیر هم جانفشانی کرده و جان خود را تقدیم نمودند.

تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس، بسیج در عرصه زلزله، سیل، کرونا، محرومیت‌زدایی و جهاد‌تبیین کارهای بسیار زیادی انجام داده و برای حفظ امنیت کشور طی این سالها هر جا نیاز بوده، بسیج وارد میدان شده است.

یاسینی‌کیا بیان کرد: در هر جایی که خلاء وجود داشته، بسیج بدون هیچ چشم‌داشتی وارد میدان خدمت شده است و همین سبب پررنگ شدن اسلام و انقلاب شده است.

وی با اشاره به نقش بسیج در امیدآفرینی گفت: بسیج همیشه در راستای امیدآفرینی به مردم قدم برمی‌دارد و هر جایی بسیج بوده، خشنودی و رضایت مردم حاصل شده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بسیج در گام دوم انقلاب، در جهادتبیین رسالت بسیار مهمی را بر عهده دارد که در این عرصه می‌تواند اقدامات قابل توجهی انجام دهد، همچنین بسیج در پیشرفت‌های علمی و جهاد علمی، جلودار است.

 

اجرای ۷۸۸ برنامه در هفته بسیج 

محمد محمودوند معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: طی این هفته ۷۸۸ برنامه در قالب ۱۱ قرارگاه برگزار خواهد شد که این برنامه در بخش‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی افزود: شعار امسال هفته بسیج «بسیج، امید ملت ایران» نامگذاری شده که ۳۲ برنامه محوری و استانی و ۱۴۸ برنامه در سطح اقشار و مقاومت‌های بسیج اجرا می‌شود، علاوه بر این نیز ۶۰۸ برنامه در حوزه نواحی و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به اجتماع بزرگ بسیجیان، تصریح کرد: همزمان با هفته بسیج، همایش اقتدار با حضور بسیجیان در سوم آذرماه برگزار می‌شود.

محمودوند بیان کرد: افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، توزیع بسته‌های معیشتی، راه‌اندازی پایگاه‌های بسیج، تجلیل از بانوان بسیجی رویدادساز، برگزاری اردوی راهیان‌نور و پیشرفت، افتتاح مراکز مشاوره در کوهدشت و دورود، تجلیل از قهرمانان مسابقات جهانی و مدال‌آوران طی این هفته در استان اجرا می‌گردد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از