حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/14 شمسی | 2024/08/04 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

دل‌ها بی‌قرار بزرگ‌ترین راهپیمایی اقتدار

دل‌ها بی‌قرار بزرگ‌ترین راهپیمایی اقتدار

این روزها دل‌های زائران اربعین برای بزرگ‌ترین حرکت اقتدار و زیارت کربلا بی‌تاب و بی‌قرار شده و خود را آماده این سفر معنوی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، این روزها دل‌های زائران برای قدم نهادن در مسیر عشق به شوق زیارت کربلا، بی‌تاب شده است، زائران اربعین می‌روند تا قدم در راهی بگذارند که برای نخستین‌بار حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و جابرابن عبدالله انصاری در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) قدم در این راه گذاشته و خود را به کربلا رساندند، می‌روند تا بگویند راهتان ادامه دارد و عاشقان و دلدادگان زیادی از سراسر دنیا امروز در این راه حرکت می‌کنند.


پیاده‌روی اربعین به بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان تبدیل شده که میلیون‌ها نفر از ارادتمندان در ایام اربعین به هر طریقی خود را به این پیاده‌روی که نمایانگر اوج اقتدار مسلمانان است، می‌رسانند و در واقع این همان حُب امام حسین(ع) است که در سینه همه مسلمانان قرار گرفته است.


در طول مسیر پیاده‌روی اربعین زن و مرد، پیر و جوان، خانواده و یا کسانی دیده می‌شود که حتی با وجود معلولیت اما به عشق حسین قدم در این مسیر عاشقی گذاشته و تنها شوق زیارت کربلا است که آن‌ها را سیراب می‌کند، هر قدم زائران در مسیر پیاده‌روی اربعین نشانه‌ای از ارادت به اهل‌بیت(ع) است و می‌بینیم که از هر کشور و با هر زبانی می‌آیند تا اتحاد خود را به همه دنیا نشان دهند.


در این چند روز باقی‌مانده تا اربعین، خادمان خود را برای پذیرایی از زائران آماده کرده‌اند تا بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند، موکب‌ها یکی پس از دیگری برای برپایی مهیا می‌شوند و زائران هم با شور و حال عجیبی برای حضور در این پیاده‌روی ثبت‌نام کرده تا راهی سفر معنوی کربلا شوند.


به برکت خون امام حسین(ع) و یارانش هر ساله جمعیت زائران اربعین بیشتر می‌شود و این به معنای آمادگی برای ظهور امام عصر(عج) است و ملت‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، می‌روند تا هم با حضور در این سفر معنوی به آرامش روحی برسند و هم اینکه لبیک‌گویان برای ظهور خود را آماده نمایند.


فقیر و غنی در این سفر معنوی معنایی ندارد، همه در کنار هم هستند تا سفری پُر از رمز و راز را تجربه کنند، سفری که مثل و مانندش در دنیا وجود ندارد و همه کسانی که زائر اربعین هستند اعتقاد دارند که این سفر معنوی، دنیایی از برکت و آرامش را برای آن‌ها به همراه دارد.

دل‌ها بی‌قرار بزرگ‌ترین راهپیمایی اقتدار

ثبت‌نام ۱۵ هزار لرستانی برای پیاده‌روی اربعین

حمید مصطفایی مدیرکل حج و زیارت لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: ثبت‌نام حضور در پیاده‌روی اربعین از چند وقت پیش آغاز شده و زائران با مراجعه به سایت سماح می‌توانند اقدام به ثبت‌نام نمایند.


وی افزود: تاکنون بیش از ۱۵ هزار لرستانی برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند و ثبت‌نام زائران ادامه دارد، ضروری است کسانی که قصد پیاده‌روی اربعین را دارند حتماً در این سامانه ثبت‌نام کنند و مشخصات خود را تکمیل و تاریخ سفر را نیز مشخص نمایند.


مدیرکل حج و زیارت لرستان تصریح کرد: مرزهایی که قرار است زائران از آنجا به کربلا و نجف مشرف شوند، مشخص شده و با توجه به شرایط می‌توانند انتخاب کنند که برای حمل و نقل زائران اربعین نیز برنامه‌ریزی انجام شده است.


مصطفایی بیان کرد: زائران اربعین توجه داشته باشند که ثبت‌نام برای حضور در پیاده‌روی اربعین را به روزهای پایانی موکول ندارند و از هم‌اکنون اگر قصد این سفر را دارند با ورود به سامانه و پرداخت هزینه بیمه و پُر کردن مشخصات و همچنین زمان سفر اقدام کنند تا برنامه‌ریزی لازم برای اسکان و پذیرایی از آن‌ها انجام شود.


وی خاطرنشان کرد: اعزام زائران اربعین از ۱۶ مردادماه آغاز می‌شود و کسانی که قصد پیاده‌روی اربعین را دارند برای ثبت‌نام می‌توانند یا خودشان اقدام کنند و یا از طریق دفاتر می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام نمایند.

دل‌ها بی‌قرار بزرگ‌ترین راهپیمایی اقتدار

۴۲ موکب در کربلا و نجف برپا می‌شود


اصغر حقی‌پور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: از چند وقت قبل به موکب‌داران اعلام شده که برای فعالیت در ایام اربعین اقدام کنند و در مجموع قرار است که ۴۲ موکب در کربلا، نجف، سامرا و بین مسیر برپا شود.


وی افزود: موکب‌هایی که برپا می‌شود برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین آمادگی کامل دارند که همه این موکب‌ها دارای مجوز هستند و با آغاز سفر اربعین، روزانه به زائران خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان تصریح کرد: موکب‌ها از نیمه دوم مرداد فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا چند روز بعد از اربعین به زائران خدمات لازم را ارائه می‌دهند که ظرفیت پذیرایی و اسکان موکب‌ها بسیار مناسب است و هر ساله خدمات خوبی را ارائه می‌دهند.


حقی‌پور عنوان کرد: همچنین در داخل استان لرستان نیز ۶۰ موکب آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین است که برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا از نظر اسکان و پذیرایی بتوانند خدمت نمایند.


وی گفت: در حال حاضر موکب‌ها در حال آماده کردن وسایل و امکانات هستند تا بتوانند در کربلا و نجف خدمات‌دهی داشته باشند و خادمان زیادی هم مشتاق خدمت به زائران هستند که همه تلاش‌ها صورت می‌گیرد تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائران امام حسین(ع) ارائه دهیم.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از