حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان:

بیمارستان صحرایی در منطقه تشکن چگنی برپا شد

بیمارستان صحرایی در منطقه تشکن چگنی برپا شد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان گفت: به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهادت جمع زیادی از هموطنانمان در کرمان پنجمین بیمارستان صحرایی و دومین بیمارستان صحرایی بزرگ را در منطقه تشکن چگنی برپا کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، مصطفی امیری صبح امروز درحاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی یک روزه دهستان تشکن از توابع شهرستان چگنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهادت جمع زیادی از هموطنانمان در کرمان پنجمین بیمارستان صحرایی و دومین بیمارستان صحرایی بزرگ را در منطقه تشکن چگنی برپا کردیم.

وی هدف اصلی بسیج جامعه پزشکی را ترویج روحیه ایثار، جهاد و شهادت در بین کادر درمان دانست و افزود: ما هرچه داریم از شهدای عزیز کادر درمان است که در دوران دفاع مقدس از همه چیز خود گذشتند و به جبهه‌های جنگ شتافتند و در کنار رزمندگان اسلام خدمت کردند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان تصریح کرد: کادر درمان در زمان جنگ التیام بخش درد و رنج مصدومان، محرومان و بیماران بودند، دوشادوش رزمندگان اسلام تفنگ به دوش می‌گرفتند و در خطوط مقدم به نبرد با رژیم بعث عراق می‌پرداختند، بعد از جنگ نیروهای جامعه پزشکی در لباس دیگری که لباس خدمت به مردم اقشار آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین شهر است بدون منت فعالیت کردند. 

امیری بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری جبهه یک نمایشگاه ایثار بود و اکنون نمایشگاه ایثار رزمندگان اسلام در خدمت رسانی به مناطق محروم توسط کادر درمان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز کادر درمان به نیابت از شهید سلیمانی و شهدای حادثه کرمان به مردم محروم منطقه تشکن و روستاهای همجوار در رشته‌های مختلف چشم پزشکی، پوست، اطفال، زنان و زایمان و دیگر رشته‌های مورد نیاز خدمت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان جامعه هدف این بیمارستان صحرایی را پنج هزار نفر دانست و گفت: در این مکان پویش نذر خون انجام می‌شود و چهار تخت برای خون‌گیری سیار مستقر هستند همچنین کارهای جانبی مانند غرفه‌های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و... در کنار خدمات پزشکی فعالیت می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از