حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت؛

تبیینِ تحریف!

تبیینِ تحریف!

امین جعفری، مدرس سوادرسانه‌ای نوشت: برای مقابله با جریان تحریف، ضمن شرکت در انتخابات به عنوان جهادی عظیم، برای تبیین واقعیت‌ها با دعوت از همگان، وظیفه تاریخی خود در جهاد رسانه و تبیین را انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اولین ترفند دشمن این است که وانمود می‌کند هیچ دشمنی وجود ندارد، توجه به این نکته‌ مهم، مسئولیت ما برای شناخت بهتر دشمن، شناخت ابزارها و حیله‌هایش بیشتر می‌کند و اینکه ما باید بدانیم دشمن از کجا وارد می‌شود و نقشه و ترفندش چیست؟

تردیدی نداریم که جمهوری اسلامی ایران در حال یک مبارزه‌ سخت، تمام عیار و همه جانبه است؛ دشمنان ما برای برپا کردن آتش این جنگ در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مهم‌تر از آن فرهنگی نه تنها بیکار ننشسته‌اند بلکه با استفاده از تمام توان و عِده و عُده و مؤثرترین سلاح عصر ارتباطات، به تعبیر مقام معظم رهبری یعنی سلاح رسانه که امروز مخرب‌ترین سلاح‌هاست با ملت ما در حال عملیات روانی و جنگ نرم هستند.

واقعیت این است که دشمن، رسانه را برای قدرتمند ساختن جریان تحریف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هرلحظه به روز می‌کند. 

دشمن با بزرگنمایی مشکلات و کمبودهایی که در هر کشور و حکومتی وجود دارد و البته یک امر طبیعی است؛ با ایجاد شبهات متعدد و پرتکرار اذهان مردم را نشانه گرفته تا بذر ناامیدی و نفاق بکارد.

 دشمن با تصویرسازی، جنگ رسانه‌ای و استفاده از تکنیک‌های رسانه‌ای برای بیان روایت اول، تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا با این روایت‌های دروغین به همان هدف غایی خود یعنی براندازی حکومت جمهوری اسلامی برسد.

جریان تحریف می‌کوشد نداشته‌ها و مشکلات در ایران را با داشته‌ها و امکانات دیگر کشورها مقایسه کند و با استفاده از قالب‌های مختلف رسانه‌ای، از فیلم و سریال گرفته تا یادداشت و خبر و حتی یک تصویر دستکاری شده، ذهن مخاطب ایرانی را دچار تشویش و تردید کند.

اما نقطه مقابل تحریف، تبیین است! تبیین یعنی باز کردن گره‌های ذهنی! تبیین از آنجا مهم است چون تمام توطئه‌ها و نیرنگ‌های دشمنان را که از طریق جنگ نرم درصدد تغییر باورهای مردم است خنثی می‌کند.

باید بپذیریم در طول شبانه‌روز در حال بمباران عملیات روانی توسط دشمنان هستیم از طرفی، وجود ابهامات و شبهات متعدد که به واسطه‌ی فضای مجازی سرعت صدچندان به خود می‌گیرند، سبب شده است که دشمنان از این شرایط علیه ما استفاده کنند.

تبیین برای این واجب شد چون مسائل خیلی پیچیده‌تر از آن هستند که ما فکر می‌کنیم و شاید پیچیده‌ترین بخش تبیین به دلیل نظرات زیاد و عمدتاً غلط عرصه سیاسی است و از این رو برای تشخیص بهتر، نیازمند تبیین هستیم.

به هر حال ما خواسته یا ناخواسته در میانه میدان یک جنگ همه‌جانبه، چندوجهی، پیچیده و سهمگین قرار گرفته‌ایم که مهمترین میدانش، میدان فرهنگی است.

اینک برای مقابله با جریان تحریف، ضمن شرکت در انتخابات به عنوان جهادی عظیم، برای تبیین واقعیت‌ها و آنچه که هستیم نه آنچه که در جنگ تصویرسازی دشمنان ما به دروغ و خلاف واقع از ما نشان می‌دهند، وظیفه خود بدانیم با دعوت از همگان، وظیفه تاریخی خود در جهاد رسانه و تبیین را انجام دهیم.

چنین میدانی اگرچه سخت و سهمگین است اما نتیجه این مبارزه بی‌امان تربیت و رویش مردان و زنانی خواهد بود که محکم‌تر از مردمان همه اعصار ایستادگی کردند تا لیاقت حکومت جهانی مهدی موعود (عج) را داشته باشند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از