حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/14 شمسی | 2024/10/05 میلادی
شهادت نصرالله نقطه عطفی در پیوند جبهه مقاومت
امام جمعه پلدختر مطرح کرد:

شهادت نصرالله نقطه عطفی در پیوند جبهه مقاومت

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه شهادت سید حسن نصرالله جبهه مقاومت را متحدتر کرده است گفت: هنر جبهه مقاومت این است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و این حوادث نقطه عطفی در پیوند مقاومت لبنان و فلسطین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجی‌وند در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: مزد مجاهدت‌های چندین ساله سید حسن نصرالله چیزی جز شهادت نبود و حیف است که این شخصیت‌ها در بستر از دنیا بروند.

وی افزود: ساختار حزب‌الله لبنان طی ۳۰ سالی که سید حسن نصرالله دبیرکل آن بود، بسیار تشکیلات منظم، منسجم، سازمان‌یافته، هدفمند و با برنامه‌ بوده و تشکیلاتی نیست که با رفتن یک فرد از بین برود.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: حزب‌الله به زمان نیاز دارد تا خود را بازیابی و هویت خود را پیدا کند اما قوام آن به فرد نیست حتی فرد با عظمتی مانند شهید سید حسن نصرالله؛ ساختار حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق و در راس و پشتوانه اصلی این جبهه، جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که بسیار منسجم و قوی است.

وی با اشاره به اینکه از بین بردن مقاومت خیالی باطل است بیان کرد: صهیونیست‌ها همیشه دچار اشتباه محاسباتی می‌شوند، آنها در باتلاق گیر افتاده، در حال دست و پا زدن و غرق شدن هستند و می‌خواهند همه را با خود غرق کنند ولی خودشان فرو می‌روند.

حاجی‌وند گفت: حزب‌الله خیلی زود بازیابی شده و قوت پیدا می‌کند و یکپارچگی، اتحاد و همدلی جبهه مقاومت بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: بین حماس، حزب‌الله، انصارالله، حشدالشعبی و ایران جدایی نمی‌افتد بلکه پیوندهای آنان عمیق‌تر شده و جریان مقاومت که مهد آن شیعه است این بلوغ، بالندگی و هوشیاری را دارد که از پیچ‌ها و بحران‌ها عبور کند و تاریخ ۶۰ ساله جبهه مقاومت این موضوع را تائید می‌کند.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه پیوند بین ملت لبنان و فلسطین با این خون‌ها بیشتر از گذشته می‌شود‌، گفت: سازمان‌های بین‌المللی بیش از هر زمانی نشان دادند که واقعاً ناکارآمد هستند یعنی تشکیلاتی خنثی، غیراثرگذار و بی‌تدبیراند چون این سازمان‌ها یک جانبه و توسط نظر جمعی کشورهای جهان اداره نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: چند کشور برای کل جهان تصمیم‌گیری می‌کنند و امروز روز ثابت شدن ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی است.

حاجی‌وند با اشاره به اینکه ملت‌های مسلمان فهم دفاع از مقاومت و استکبار ستیزی را دارند بیان کرد: متاسفانه برخی دولت‌های منطقه از این فهم عقب هستند.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه جریان مردمی مقاومت در منطقه ریشه زده است و به‌زودی مجبورند به جریان مقاومت تَن دهند گفت: برخی دولت‌های منطقه در حال زد و بند و یا در حال دست و پا زدن در دنیای ظلمانی هستند بنابراین دولت‌های منطقه هرچه زودتر خود را با ملت‌هایشان وفق دهند به نفع خودشان است.

وی تصریح کرد: طبق فرمان مقام معظم رهبری باید به هر شکل که می‌توانیم جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان را یاری کنیم که این اتفاق هم می‌افتد.

حاجی‌وند با اشاره به اینکه در دو جا باید وحدت را تقویت کنیم خاطرنشان کرد: گروه‌های مختلف جبهه مقاومت باید بیش از هر زمان دیگری اتحاد را حفظ کنند که خوشبختانه این هوشمندی و بلوغ را دارند که اتحاد را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: در داخل کشور و احزاب سیاسی نیاز به وحدتی بیش از پیش داریم، اکنون وقت عقده‌گشایی‌های سیاسی و انتقادهای نابه‌جا نیست چرا که اکنون بیش از هر زمانی در درون کشور به اتحاد نیاز داریم.

امام جمعه پلدختر افزود: ایران قلب، مغز متفکر و پشتوانه جبهه مقاومت است بنابراین ما نباید دچار انشقاق، دو دستگی شویم چون آسیب آن را جبهه مقاومت می‌بیند.

وی با بیان اینکه اسرائیل متوجه شده تا وقتی تشکیلات منسجم، منظم و مقاوم حزب‌الله وجود دارد در هیچ جایی در مبارزه با جریان مقاومت موفق نمی‌شود، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به خیال خودش می‌خواست با ترور سید حسن نصرالله راه را هموار کنند تا بعداً حماس و گروه‌های دیگر را زمین‌گیر کنند.

حاجی‌وند با اشاره به اینکه جبهه مقاومت یک تفکر، فرهنگ، گفتمان، روینده و بالنده است بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید با تمام امکاناتمان جبهه مقاومت را یاری کنیم.

امام جمعه پلدختر عنوان کرد: سید حسن نصرالله و حزب‌الله لبنان طی یک‌سال گذشته فدایی قدس و جبهه مقاومت شدند که گروه‌های مقاومت فلسطینی قدر این حمایت را باید بیش از گذشته بدانند.

حاجی‌وند با بیان اینکه نقطه مقابل اسرائیل همه جبهه مقاومت هستند بیان کرد: هدف‌گذاری اسرائیل فقط غزه، لبنان و فلسطین نیست، رژیم صهیونیستی زمانی حرف از خاورمیانه از نیل تا فرات را می‌زدند.

وی گفت: اسرائیل ضعیف‌تر از هر زمانی است و بعد از عملیات طوفان‌الاقصی علی‌رغم حمایت‌های آمریکا و دولت‌های استکباری ضعیف‌تر از هر زمانی شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از