حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان:

تجمع عزاداران در مشهد بازتاب جهانی دارد

تجمع عزاداران در مشهد بازتاب جهانی دارد

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان گفت: زیارت اهل بیت (ع) تعظیم شعائر و تبلیغ دین مبین اسلام است و تجمع عزاداران در روز شهادت امام رضا (ع) بازتاب جهانی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام کامران پنام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، با اشاره به ارتباط امام رضا (ع) با ادیان مختلف، اظهار داشت: امام رضا (ع) با سعه‌صدر و تسلط بر علم لدنی که خداوند به ایشان اعطاء کرده بود همچنین با سیطره کامل بر دین مبین اسلام به مناظره و گفتگو با ادیان مختلف می‌پرداختند بنابراین در مناظرات با اهل کتاب به راحتی آن‌ها قانع می‌شدند و بسیاری از اشخاص دین مبین اسلام و تشیع را انتخاب می‌کردند.

وی با اشاره به معجزات امام رضا (ع)، افزود: لازم نیست معجزه هر لحظه رخ دهد گاهی بعد از چند سال یک معجزه رخ می‌داد و این را نشان می‌دهد که اهل بیت (ع) اگر بخواهند و خداوند به آن‌ها اجازه دهد این قدرت را دارند که حتی کور مادرزاد را شفا دهند. 

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه امام رضا (ع) ملجأ فقرا و آزادگان و ولی نعمت ایرانیان است که از تمام اقصی نقاط جهان به زیارت حضرت می‌آیند، عنوان کرد: بسیاری از افراد می‌گویند نباید از نزدیک زیارت کرد و نیازی به صرف هزینه و طی کردن مسافت نیست، اهل بیت (ع) می‌گویند حتی از راه دور ما جواب سلام شما را خواهیم داد اما از لحاظ روحی و روانی و برای به دست آوردن آرامش باید به محیط رفت و محیط یک خاصیتی دارد که امراض روحی و روانی انسان را می‌تواند شفا دهد.

وی بیان کرد: تجمع و زیارت از نزدیک تعظیم شعائر و تبلیغ دین مبین اسلام است، تجمع در شهادت امام رضا (ع) بازتاب جهانی پیدا می‌کند و برای آزادگان جهان سوال پیش می‌آید که امام رضا (ع) کیست و چرا مردم جمع می‌شوند به این منظور به دنبال جواب سؤالاتشان هستند و در یافتن پاسخ سؤالات بسیاری از افراد شیعه می‌شوند.

پنام گفت: اکنون عده‌ای قائل به وحدت هستند و عده‌ای به وحدت قائل نیستند از سوی دیگر عده‌ای از وحدتیون در تبلیغ دین مبین اسلام کوتاهی می‌کنند، امام رضا (ع) ضمن اینکه از تشیع دفاع می‌کرد با مذاهب دیگر وحدت داشت بنابراین باید حد اعتدال را رعایت کرد و در عین احترام و همبستگی از تبلیغ دین اسلام غافل نشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از اهل سنت محب امام رضا (ع) و اهل بیت (ع) هستند چون می‌دانند پلیدی از آن‌ها خارج است بنابراین اختلافاتی که گاهی بین شیعه و سنی رخ می‌دهد در زمینه پیروی است وگرنه اختلاف در محبت نیست چنانکه می‌بینیم در ایام شهادت امام رضا (ع) از تمام مذاهب دیگر به زیارت امام (ع) می‌آیند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از