حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/07/24 شمسی | 2024/10/15 میلادی
تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس مطرح کرد:

تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، ولی‌الله بیاتی، درباره طرح جامع مدیریت شهری و روستایی، اظهار کرد: بررسی کلیات طرح مذکور در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت که با حضور مسئولان دولتی، نماینده‌ای از شهرداری، مرکز پژوهش‌ها و… مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان در نهایت اعضای کمیسیون با کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی موافقت کردند و پس‌ازآن طرح جهت بررسی جزئیات به کارگروه ارائه شد تا گزارش این کارگروه درباره طرح مذکور به صحن کمیسیون ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره اهداف تدوین این طرح بیان کرد: هدف از طرح مذکور این است که در سطح شهر و روستا، مدیریت جامع خدمات شهری باشد تا دستگاه‌ها موازی کاری نکنند و تحت نظر مدیریت واحد شهری باشند.

بیاتی درباره مزایای طرح جامع مدیریت شهری و روستایی نیز اظهار کرد: این طرح مزایای بسیاری دارد و در محدوده شهر، شرکت‌های خدمات رسان توسط مدیریت واحد هماهنگی لازم صورت می‌گیرد و ناهماهنگی‌ها میان دستگاه‌های موازی کنار می‌رود. همچنین درباره صدور پروانه ساخت نیز با توجه به نارضایتی که در مردم ایجادشده، تحت نظر مدیریت واحد قرار می‌گیرد و مردم از سردرگمی نجات پیدا می‌کنند.

نماینده اراک و آشتیان در مجلس با بیان اینکه این طرح ۱۳۷ ماده دارد، گفت: این طرح در چند بخش از جمله شورای اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، نظارت و شفافیت، شهرسازی و معماری، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات شهری، محیط‌زیست و سایر مقررات و صلاحیت‌ها تدوین شده است.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه طرح مدیریت جامع شهری و روستایی باعث حذف بروکراسی اداری می‌شود، ادامه داد: نظام تمرکزگرای شهری فعلی بسیار پرهزینه است که باید به نیمه‌متمرکز تبدیل شود یعنی اداره امور محلی را به خود مردم بسپاریم زیرا کمبودها و خیر و صلاح توسط افراد محلی بهتر تشخیص داده می‌شود و بر همین اساس بروکراسی‌ها حذف خواهد شد و استعدادها نیز شکوفا می‌شود.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از