حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/08 شمسی | 2024/04/27 میلادی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد مطرح کرد:

تقارن رمضان و نوروز فرصتی برای سنت‌حسنه صله‌ارحام

تقارن رمضان و نوروز فرصتی برای سنت‌حسنه صله‌ارحام

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: تقارن رمضان و نوروز فرصتی مناسب برای سنت‌حسنه صله‌ارحام و تقویت روابط اجتماعی است.

احمد حسنوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: امسال در حالی فصل بهار از راه رسید که مردم روزه‌دار بودند و این تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، منشاء خیر و برکت است.

وی با بیان اینکه نوروز و رمضان، تحول و دگرگونی را به همراه دارند، افزود: با رسیدن فصل بهار و ایام نوروز شاهد رویش دوباره طبیعت هستیم که نویدبخش زندگی دوباره است، از طرفی ماه رمضان به واسطه عبادات و تمرین بندگی، سبب خودسازی و تحول در انسان می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد تصریح کرد: دید و بازدیدهای نوروزی به دلیل ماه رمضان نشانگر پیوند این دو مناسبت ملی و مذهبی است که سبب تقویت روابط اجتماعی و نشاط می‌شود.

حسنوند بااشاره به اینکه اُنس با قرآن، امید را به همراه دارد، گفت: اُنس با قرآن سیره و روش انبیاء و اولیاءالهی بوده است از همین رو تلاوت آیه‌های قرآنی به انسان آرامش می‌دهد و عمل به دستورات قرآنی نیز سبب می‌شود تا انسان در مسیر سعادت قرار گیرد.

وی یادآورشد: تدبر و تفکر در آیات الهی می‌تواند گره‌گشا باشد و باتوجه به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت می‌طلبد که اُنس بیشتری با قرآن بگیریم و فرزندان و نسل جوان را با قرآن مانوس نمائیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد ادامه داد: قرآن در ماه رمضان نازل شده که قرائت یک آیه از این کتاب خدا در ماه رمضان ثواب دوچندان دارد و باید تلاش کرد تا با عمل به دستورات قرآن در سختی‌ها و بحران‌ها بتوانیم با آرامش عبور کنیم.

حسنوند با اشاره به دستگیری از نیازمندان در ماه رمضان و نوروز، خاطرنشان کرد: از این دو فرصت باید برای کمک به نیازمندان به هر طریقی استفاده کرد چرا که در آیات و روایات زیادی کمک به نیازمندان سفارش شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از