حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

تقارن ماه رمضان و نوروز، موهبتی الهی است

تقارن ماه رمضان و نوروز، موهبتی الهی است

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: تقارن ماه رمضان و ایام نوروز، موهبتی الهی است و از این فرصت می‌توان بیشترین بهره را برد.

عباس گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهار داشت: ما باید تقارن بهار قرآن را با بهار طبیعت به فال نیک بگیریم، در ایامی که قرآن نازل شده و در زمانی که فصل عبادت و تقرب به خداست و دل‌ها با یاد و ذکر خدا آرام می‌گیرد، طبیعت هم دوباره زنده می‌شود.

وی افزود: پیوند ماه رمضان و ایام نوروز این معنا را در ذهن تجلی می‌دهد که دنیا مزرعه آخرت است، شادی و طراوت ورود به سال نو با نشاط و بهجت ناشی از اُنس با قرآن را توامان داریم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه با زبان روزه وارد سال جدید می‌شویم فرصتی است که خدا بر ما منت گذاشته و به خواست خدا این سال، سالی مبارک برای ملت است و در شرایطی که ملت یکپارچه مشغول دعا و شب زنده‌داری و بیداری سحر هستند، پس از دقایقی و ساعتی وارد سال جدید می‌شوند.

گودرزی بیان کرد: تقارن ماه رمضان و ایام نوروز را می‌توان موهبتی الهی و فرصتی برای بازسازی روابط خویش با خدا دانست و توجه داشته باشیم همانطور که در مناجات شعبانیه خواندیم همه چیز به دست خداست نه به دست غیر او و سود و ضرر و کم و زياد ما به دست خداست لذا از خدا بخواهیم تا خودش ما را هدایت کند و به سمتی سوق دهد که در همه حال بندگی کنیم.

وی یادآورشد: ارتباط ما با خدا باید یک ارتباط بنده خاضع و متواضع با خدای مقتدر باشد ارتباط ضعیف با قوی و فقیر با غنی باشد و بدانیم که اگر خدا اراده نماید هر مشکلی برطرف می‌گردد، همان خدایی که دریا را شکافت تا قوم موسی را عبور دهد، همان خدایی که ابراهیم را از آتش نجات داد، همان خدایی که در هشت سال دفاع مقدس شاهد نصرتش بودیم و همان خدایی که در همه سختی‌ها و فتنه‌ها، یار ملت ایران بوده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خدای امروز همان خدای حضرت موسی، همان خدای طوفان طبس و همان خدای فتح خرمشهر است و امروز در امر اقتصاد هم به طور حتم ما را یاری خواهد نمود.

گودرزی با اشاره به ماه رمضان و اُنس با قرآن گفت: ارتباط با قرآن سبب اصلاح رابطه ما با خدا می‌شود و این اصلاح نیز منجر به اصلاح روابط بین بنده با سایر بندگان می‌گردد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از