حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون امور عشایری لرستان:

تقویم کوچ عشایر رعایت شود

تقویم کوچ عشایر رعایت شود

معاون امور عشایری لرستان گفت: باتوجه به نزدیک شدن به فصل بهار و کوچ عشایر، لازم است که تقویم کوچ عشایر رعایت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» ابراهیم جاپلقی صبح امروز در جلسه شورای عشایری که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهارداشت: تلاش داریم تا با برگزاری این جلسات بتوانیم مسائل و مشکلات جامعه عشایری را بررسی نمائیم و در جهت حل آن اقداماتی با همکاری دستگاه‌ها صورت گیرد.

وی افزود: جمعیت عشایری شهرستان بروجرد ۷۰۰ خانوار است که در قالب ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در مناطق عشایری زندگی می‌کنند و سالانه محصولاتی را با تلاش و کوشش تولید و روانه بازار می‌کنند.

معاون امور عشایری لرستان تصریح کرد: اگرچه جمعیت عشایری کمتر از ۲۵ درصد کل جمعیت است ولی بیش از ۲۵ درصد گوشت قرمز مورد نیاز را تولید می‌کنند که باید حمایت‌های بیشتری از عشایر صورت گیرد.


جاپلقی عنوان کرد: احداث کانال کشاورزی، پرداخت تسهیلات بانکی اشتغال، توزیع نهاده دامی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این مناطق صورت می‌گیرد و باید به موضوع بهداشت محیط این مناطق توجه بیشتری شود تا مشکلی ایجاد نشود.

وی یادآورشد: می‌طلبد خدمات درمانی و بهداشتی به صورت سیار هم به مردم ساکن در این مناطق ارائه شود تا بخشی از مشکلات آن‌ها در این حوزه برطرف گردد.

معاون امور عشایری لرستان بیان کرد: باتوجه به فصل بهار لازم است که تقویم کوچ عشایر رعایت شود و طی چند سال گذشته در زمان کوچ عشایر به دلیل رعایت نکردن زمان کوچ مشکلاتی رخ می‌دهد که باید توجه شود.

در ادامه مصطفی‌نژاد مدیر امور عشایری بروجرد گفت: امسال خدمات قابل توجهی به بخش عشایری ارائه شد از جمله آبرسانی به مناطق عشایری آبسرده با اعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیون تومان، بهسازی محورهای عشایری به طول پنج کیلومتر و تهیه ۱۶ دستگاه تانکر برای ۵۰ خانوار انجام شده است.

وی افزود: از دیگر اقداماتی که انجام شده، توزیع ۱۲ دستگاه پنل خورشیدی، پرداخت ۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی، توزیع یک‌هزار و ۲۰۰ تن نهاده دامی، توزیع ۸۰ هزار لیتر نفت و توزیع ۳ هزار کیسه آرد بوده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از