حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد:

توسعه‌باغات در اراضی شیب‌دار فرصتی برای ایجاد اشتغال

توسعه‌باغات در اراضی شیب‌دار فرصتی برای ایجاد اشتغال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در دستور کار قرار دارد گفت: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد اشتغال به رونق گردشگری کشاورزی کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سید عماد شاهرخی ظهر امروز در حاشیه مراسم درختکاری که در کوه کمر‌سیاه خرم‌آباد انجام شد اظهارداشت: سهم استان لرستان از کاشت یک میلیارد درخت، ۷ و نیم میلیون اصله نهال است که از سال گذشته این موضوع را در دستور کار قرار دادیم و با همکاری مسئولان برای تحقق کاشت این میزان اصله نهال اقدام شد.

وی کاشت و توسعه درخت را به دلیل نشاط، سرزندگی، حفظ محیط زیست و توسعه گردشگری و همچنین توسعه گردشگری کشاورزی مهم ارزیابی کرد و افزود: تمامی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان جهت توسعه کاشت درخت در استان اتفاق نظر دارند و در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: به منظوب کاشت ۷ میلیون و نیم اصله نهال، نهالستان‌های استان مجهز و عرصه‌های مختلفی که قابلیت کاشت دارند نیز شناسایی شده‌اند.

وی بیان کرد: در بحث کمربند سبز نیز تفاهمنامه‌‌ای با شهرداری منعقد شده و شهرداری متعهد شده است تا نگهداری لازم را انجام دهند.

شاهرخی یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی لرستان را توسعه باغات در اراضی شیب‌دار دانست و گفت: سال گذشته ۵۰۰ هکتار نهال در اراضی شیب‌دار استان کاشت شد و برای کاشت ۶۰۰ هکتار دیگر برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد اشتغال به رونق گردشگری کشاورزی استان نیز کمک می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از