حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیرکل صمت لرستان:

توسعه تکنولوژی مستلزم ارتباط صنعت و دانشگاه است

توسعه تکنولوژی مستلزم ارتباط صنعت و دانشگاه است

مدیرکل صمت لرستان گفت: توسعه تکنولوژی مستلزم ارتباط صنعت و دانشگاه است و در لرستان متناسب با رشته‌های دانشگاهی، تنوع محصولات صنعتی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، بهمن جعفری اظهارداشت: مقام معظم رهبری علم و تحقیق را کلید اصلی پیشرفت در کشور می‌دانند و در دهه‌های اخیر بحث ارتباط صنعت و دانشگاه اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و با توجه به رشد لحظه‌ای تکنولوژی و رقابتی که بین کشورها در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود دارد، برخورداری از دانش روز و دستیابی به فرآوری‌ها و تکنولوژی‌ها گام اساسی توسعه تکنولوژی است.

وی افزود: توسعه تکنولوژی مستلزم ارتباط صنعت و دانشگاه است، تکنولوژی نیز از چهار عنصر اصلی انسان، ماشین‌آلات، سازمان و اطلاعات ساخته شده که انسان نقش کلیدی را در این حوزه دارد و باتوجه به رسالت و مأموریتی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد و تربیت نیروهای انسانی و متخصصی که مرتبط با حوزه کار و تولید است، می‌طلبد ارتباط تنگاتنگی بین حوزه دانشگاهی استان و مراکز صنعتی وجود داشته باشد.

جعفری بیان کرد: طی دو سال اخیر ارتباط خوبی بین دانشگاه‌های لرستان ازجمله دانشگاه جامع علمی کاربردی با حوزه صمت در بحث صنعت، معادن و تجارت وجود داشته و این ارتباط تنها زمانی موثر است که بتوانیم از علوم دانشگاهی محصولاتی را تولید کنیم.

مدیرکل صمت لرستان گفت: در لرستان واحد‌های صنعتی متعددی داریم که تنوع محصولات زیادی در حوزه صنایع معدنی، سلولوزی، بهداشتی، پوشاک، دارویی، فلزی، غیرفلزی، شیمیایی، پتروشیمی و دیگر صنایع موجود و متناسب با رشته‌های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی دارند و این امکان ایجاد شده که ارتباط تنگاتنگی بین این دانشگاه و بنگاه‌های اقتصادی و مراکز تولیدی باشد.

وی تصریح کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه منافعی برای دانشگاه و صنعت در پی خواهد داشت، مانند اینکه با استفاده از دانش دانشگاه‌ها محصولات جدیدی تولید شود و جامعه نیز از این ارتباط منفعت خواهد برد و اینکه تبدیل مطالعات علمی به صنعت باعث ایجاد اشتغال شده و درآمدزایی خواهد داشت و در نهایت صنایع تولیدی شکل خواهد گرفت.

جعفری عنوان کرد: طی دو سال گذشته و در دولت سیزدهم با همکاری‌های استاندار لرستان که توجه ویژه‌ای به حوزه تولید دارند و بر ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها تأکید دارند، یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم و مجموعه اقتصادی استان زیرساخت‌ها و حفظ شرایط موجود واحدهای صنعتی علی‌رغم تحریم‌هایی که برعلیه کشور وضع شده و بحث تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اجرای طرح توسعه‌های واحدهای موجود را داریم.

مدیرکل صمت لرستان خاطرنشان کرد: در قانون بهبود فضای کسب و کار درگاه ملی مجوزها در تسریع صدور و مجوزها و کاهش امضاهای طلایی اجرا شده است، ما روش‌های مختلف تأمین مالی داریم که می‌توانیم جهت ایجاد کسب‌ و کارها از آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از