حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/07/17 شمسی | 2024/10/08 میلادی
تپش نبض تولید با احیای ۹ واحد راکد
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

تپش نبض تولید با احیای ۹ واحد راکد

امسال ۹ واحد تولیدی راکد در استان لرستان احیاء شدند که با استمرار احیای واحدهای تعطیل، نبض تولید بیشتر می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در سال‌های گذشته واحدهای تولیدی زیادی به دلایل مختلفی تعطیل شده و کارگران زیادی بیکار شدند، واحدهایی که مشکل سرمایه در گردش، کمبود مواد اولیه، مشکل بازار فروش و مشکلات دیگری داشتند و سبب شد تا میلیاردها تومان سرمایه در این واحدها خاک بخورد.


نان‌آوران زیادی با تعطیلی این واحدها غرق در مشکلات شدند و غول بیکاری بر سر آن‌ها سایه افکنده بود از همین رو امید داشتند تا با احیای واحدهای تولیدی راکد، این واحدها جانی دوباره بگیرند و همه این مشکلات برطرف شود.


اگرچه نبض تولید در واحدهای تولیدی با رفع مشکلات می‌تپد؛ اما تلاش و تکاپویی صورت گرفت تا این واحدها به چرخه تولید بازگشته و وارد مدار فعالیت شوند از همین رو شناسایی و احصاء مشکلات در این واحدها در دستور کار قرار گرفت که در دولت سیزدهم هزاران واحد تولیدی احیاء شده و جانی دوباره گرفتند که در لرستان ۱۸۳ واحد تولیدی احیاء شد.


یک‌ هزار و ۳۹۷ واحد صنعتی در استان لرستان وجود دارد که از این تعداد ۳۲۹ واحد تعطیل بوده که یک‌سوم واحدهای تعطیل در استان شرایط و قابلیت احیاء را دارند و با احیای این واحدها بخش قابل توجهی از افراد جویای کار مشغول به کار شده و از آمار بیکاری کاهش خواهد داد.


این در حالیست که با عزمی راسخ و همتی مضاعف می‌توان واحدهای تولیدی راکد را احیاء کرد و هزاران میلیارد سرمایه‌ای که در این واحدها بدون تکلیف مانده‌اند نیز تعیین‌تکلیف شده و دوباره فعال می‌شوند.

تپش نبض تولید با احیای ۹ واحد راکد

۹۲ مصوبه در ستاد تسهیل اجرایی شد


بهمن جعفری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به آخرین وضعیت واحدهای تولیدی در استان، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، شناسایی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی است که در این راستا به صورت مستمر جلساتی در ستاد رفع موانع تولید برگزار می‌شود و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی بررسی می‌گردد.


وی افزود: باتوجه به اهمیت مسئله تولید، امسال مشکلات و موانع ۱۲۵ واحد تولیدی در استان شناسایی و احصاء شده که ۴۲ جلسه در این راستا برگزار شد و در این ۱۳۷ مصوبه تصویب شد که در نهایت تاکنون ۹۲ مصوبه ستاد تسهیل اجرایی شده است.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به احیای واحدهای تولیدی راکد در استان، تصریح کرد: در نیمه اول امسال ۹ واحد تولیدی در استان احیاء شده و به مدار تولید بازگشتند که با احیای این واحدهای تولیدی، زمینه اشتغال برای ۸۴ نفر از افراد جویای کار فراهم شده است.


جعفری عنوان کرد: همچنین هفت بنگاه اقتصادی که کمتر از ظرفیتی که داشتند، فعال بوده و تولید داشته نیز با اجرای طرح توسعه موفق شدند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند که با اجرای طرح توسعه در این واحدها نیز ۵۲ نفر شغل برای افراد بیکار فراهم شده است.

 

صدور ۱۳ پروانه تولید در لرستان


وی یادآور شد: از دیگر اقداماتی که امسال انجام شده، صدور پروانه برای ۱۳ واحد تولیدی است که طرح داشتند و ۱۸۰ فرصت شغلی با این اقدام ایجاد شد که در مجموع با اجرای این برنامه‌ها، علاوه بر افزایش تولید می‌توانند اشتغال هم به همراه داشته باشد.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه یک‌ هزار و ۸۹ واحد تولیدی فعال در استان وجود دارد، عنوان کرد: در این واحدها ۲۱ هزار و ۲۹۰ نفر در مشاغل مختلف تولیدی و صنعتی مشغول به کار هستند.


وی خاطرنشان کرد: در حوزه معادن نیز ۴۸ معدن با ظرفیت اشتغال ۲ هزار و ۱۲۸ نفر وجود دارد که تلاش بر این است که با رفع مسائل و مشکلات، بتوانیم در راستای رونق تولید و توسعه اقتصادی در استان گام برداریم.

تپش نبض تولید با احیای ۹ واحد راکد

۲۴ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی احیاء می‌شود


فرزاد محمدی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار داشت: واحدهای تولیدی کوچک زودتر به ثمر می‌رسند و در ایجاد اشتغال نیز بسیار موثر هستند از همین رو تلاش می‌شود تا با ایجاد کارگاه‌های کوچک اقتصادی بتوانیم فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد جویای کار فراهم کنیم.


وی افزود: در استان لرستان ۱۹ شهرک صنعتی وجود دارد که حدود ۳۵ درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و در مجموع وسعت این شهرک‌ها بیش از یک‌ هزار و ۵۰۰ هکتار است.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تصریح کرد: هرساله تعدادی از واحدهای تعطیل به چرخه تولید بازمی‌گردند که در نیمه اول امسال هفت واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی لرستان با اشتغال ۶۴ نفر احیاء شدند که تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۷ واحد دیگر احیاء شود.


محمدی بیان کرد: سال گذشته ۱۶ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی لرستان احیاء شدند و امسال تلاش شده تا تعداد بیشتری از واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگردند و بتوانند در تولید و اشتغال اثرگذار باشند.


وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۳۰ هکتار به وسعت شهرک‌های صنعتی استان اضافه خواهد شد چرا که برخی از واحدها برای اجرای طرح توسعه نیاز به زمین دارند تا بتوانند فعالیت خود را توسعه دهند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از