حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان:

جامعه جهانی خواستار توقف جنگ غزه است

جامعه جهانی خواستار توقف جنگ غزه است

ائمه جمعه لرستان در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرهای مختلف استان بر درخواست جامعه جهانی مبنی بر توقف جنگ در غزه تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد اظهارداشت: ۲۰ آذر شهادت آیت‌الله دستغیب است که این شخصیت در علم و عمل صالح، اخلاق و معنویت بی‌نظیر بود که به دست منافقان به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی با اشاره به‌روز حقوق بشر، افزود: امروز نمایشگاهی از ضدیت با حقوق بشر را در غزه می‌بینیم و آنچه جامعه جهانی درخواست دارند توقف جنگ در غزه است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: خدمت به مردم سبب سعادت انسان می‌شود و امروز باید دامنه خدمت گسترش یابد که برای دور دوم سفر ریاست جمهوری علاوه بر اعتباراتی که نیاز است برای مصوبات دور اول، نیازمند مصوبات دقیقی و کارشناسی هستیم تا تحول همراه با جهش و مشکل اشتغال در این مصوبات سفر دوم دیده شود.

وی گفت: همه اقدامات باید صرف پیشرفت شود و کسانی که خود را پیرو رهبری می‌دانند لازم است به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب عمل کنند و از تخریب و بدزبانی دوری کنند، دولت و قوه قضائیه فساد میلیارد دلاری را اعلام می‌کند و مبارزه با فساد سرلوحه کارهایشان قرار دارد.

 

جوانان برای پیشرفت، در میدان حضور دارند

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهارداشت: مدت‌هاست که دشمنان، مردم مظلوم فلسطین را مورد حملات بمباران قراردادند ولی ملت فلسطین هیچ‌گاه دست از مقاومت برنخواهند داشت و جبهه مقاومت با همه توان ایستاده و رژیم کودک‌کش صهیونیستی شکست خواهد خورد.

وی رستگاری را در نماز اول وقت و پیروی از اهل‌بیت (ع) برشمرد و افزود: دشمن فکر و ذهن جوانان را هدف قرار داده اما خدا شرایطی را فراهم کرده تا انسان به‌وسیله اسلام و قرآن بتواند پیروز شوند.

امام‌جمعه بروجرد تصریح کرد: دولت سیزدهم اقدامات قابل‌ملاحظه‌ای را در این مدت انجام داده ولی متأسفانه برخی از مدیران کل، قوی نیستند و انتظار می‌رود مدیران ضعیف کنار بروند و مدیران انقلابی و توانمند مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به تلاش جوانان در راستای پیشرفت، عنوان کرد: جوانان این سرزمین پرتاب کپسول زیستی به فضا را طراحی کردند که بررسی زندگی سایر موجودات زنده در فضا از اهداف اجرای این برنامه بود و جوانان نشان دادند که در همه زمینه‌ها می‌توانند موفق باشند.

 حسینی بابیان اینکه رونق تولید و اشتغال از مهم‌ترین اهداف قرارگاه رفع موانع تولید در بروجرد است، گفت: این قرارگاه در جهت رفع مشکل واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار فعالیت می‌کند و بارها اعلام کردیم کسانی که تقاضای کار و شغل دارند می‌توانند به دفتر ما مراجعه کنند تا در کارخانه‌ها مشغول به کار شوند.

 

خیزش جهانی علیه صهیونیست کودک‌کش

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کوهدشت، اظهارداشت: کارهای خداوند متعال حق است و معجزه انبیا الهی از مصادیق حق به شمار می‌رود؛ قرآن می‌فرماید دیگران عاجز هستند که مثل پیامبران معجزه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در قیامت همه‌چیز آشکار می‌شود، افزود: انسان نتیجه اعمالش را در قیامت خواهد دید، هدف پیامبران الهی اقامه حق است، هر پیامبری طبق اقتضاء زمان معجزه می‌آورد و معجزه پیامبر اکرم (ص) قرآن کریم است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در جامعه عنوان کرد: رهبری معظم انقلاب فرمودند: «مسئولان کشور، درزمینهٔ هدایت فرهنگی جامعه احساس مسئولیت داشته باشند»؛ بایستی رسوم غلط غیرفرهنگی در سطح جامعه حذف شود.

وی با اشاره به تحولات غزه، تصریح کرد: خواب‌هایی که آمریکای جنایتکار برای غرب آسیا دیده‌اند که مرزها را جابجا و جغرافیای جدیدی تأسیس کنند، تعبیر نخواهد شد.

طهماسبی با اشاره به مشارکت علنی آمریکا در جنگ علیه غزه، گفت: عملیات طوفان الاقصی ضربه سنگینی بر رژیم موقت صهیونیستی وارد کرد؛ این ضربه آنان را عصبانی کرد، به این شکل اقدام به جنایت‌های وحشیانه می‌کنند؛ اگر جنگ طولانی شود قطعاً رژیم خون‌خوار صهیونیستی بازدارندگی‌اش را از دست خواهد داد؛ امروز مقاومت و ایستادگی فلسطینی‌های مظلوم را مشاهده می‌کنیم.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به خیزش جهانی علیه صهیونیست کودک‌کش بیان کرد: برخی در برابر کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند و حاضر به واکنشی نیستند؛ راه نجات فلسطین این است که انتخاباتی آزاد را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا نفت سوریه را به غارت می‌برد، گفت: در جهان هسته‌های مقاومت شکل‌گرفته است، همین بسیجی‌های محور مقاومت ان‌شاءالله رژیم صهیونیستی را نابود می‌کنند.

طهماسبی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اقتصاد بیان کرد: اقدامات دولت درزمینهٔ کنترل اقتصاد بی‌ضابطه ارز ترجیحی، اصلاح ساختار مالیاتی و... مناسب بوده است و عزم دولت برای انجام کارهای بزرگ جزم می‌باشد و شبانه‌روز تلاش می‌کنند که کارها به سامان برسد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه سند تحول آموزش‌وپرورش قرآن محور است، یادآورشد: راه نجات ما پناه بردن به قرآن و عترت اهل‌بیت(ع) است، قرآن و تاریخ اهل‌بیت(ع) به‌مثابه نور می‌مانند، امیدواریم نسل جدید را با قرآن هرچه بیشتر آشنا کنیم.

وی افزود: دشمن در فضای مجازی درصدد این است که حقایق انقلاب را وارونه جلوه داده و بی‌بندوباری و سبک زندگی غربی را ترویج دهد، در کنار آموزش، پرورش دینی و مفاهیم قرآنی ضروری است چراکه راه نجات ما دین می‌باشد که همان برنامه درست زندگی است.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره اهمیت نشاط سالم در جامعه، گفت: بایستی تفریحگاه‌ها و پارک‌های خوبی در شهرستان ایجاد شود که جوان نشاط داشته باشد.

 

شهدا با امام حسین(ع) معامله کردند

 حجت‌الاسلام محمد امرایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رومشکان با اشاره به تهاجم ناجوانمردانه‌ی حزب بعث علیه انقلاب اسلامی ایران که ۸ سال به طول انجامید، اظهارداشت: صدام و حزب بعث ادعای حکومت بر ایران را داشتند که با هوشیاری ملت و حضور به‌موقع‌ در میدان، مانع این امر شدند.

وی بابیان اینکه شهدای ما با امام حسین(ع) معامله کردند، افزود: علیرغم مخالفت مجامع بین‌المللی، سازمان ملل بعد از ۳ سال تأیید کردند که حزب بعث آغاز‌کننده این تهاجم بوده، این‌یک پیروزی بزرگ برای ما بود؛ پیروزی که خون شهدا آن را تضمین کردند و همچنان بعد گذشت ۴۵ سال از شهادتشان پیشرفت و ارتقاء ایران در همه ابعاد نظامی، اقتصادی و ... مدیون خون این اسوه‌های پایداری است.

امام‌جمعه موقت رومشکان با اشاره به شهادت آیت‌الله دستغیب عنوان کرد: کشورهایی که اکنون خود را دلسوز ایران می‌دانند در سال‌‌های ۶۷ و ۶۸ بدترین و بیشترین ترور‌ها را در ایران انجام دادند، به صورتی که منافقان، رزمندگان زخمی را در تخت‌های بیمارستان به شهادت می‌رساندند.

وی در ادامه با اشاره به نبود امکانات در شهرستان رومشکان تصریح کرد: دامنه‌های کوه مهله از تفرجگاه‌های مردم این شهرستان است لذا رفع مشکلات این منطقه، ازجمله غیر مناسب بودن جاده‌های منتهی به آن، باید در اسرع وقت در دست اقدام قرار گیرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از