حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی:

جریان فکری طلبکار خادم ملت نیست

جریان فکری طلبکار خادم ملت نیست

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: جریانی که همیشه طلبکار هستند و به کسی هم پاسخگو نیستند همان جریانی است که اگر برگردند نه تنها خود را خادم ملت نمی‌دانند بلکه مسئولیت را ابزاری برای کسب قدرت می‌دانند.

عباس گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: ما اساساً در فضای انتخاباتی با دو رویکرد و سیاست همراه هستیم، که ما را وارد دوگانه‌ها می‌کند، سیاست آمریکا در کل دنیا اینگونه است که کشورها را وارد دوگانه‌هایی کند که سبب شود از ارزش‌ها و هنجارهای سیاسی صرف نظر کنند.

وی با بیان اینکه منطق جمهوری اسلامی ایران، منطق تعادل بین خواسته‌هاست، افزود: یکی از رویکردها می‌گوید یا رشد اقتصادی یا عدالت؛ ثروت‌ها در اختیار عده‌ای خاص باشد و مابقی مردم هم نانی برای خوردن داشته باشند اما در منطق جمهوری اسلامی، هم پیشرفت و هم عدالت وجود دارد تا همه از خیرات و مواهب اسلامی بهره‌مند شوند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک رویکرد می‌گوید یا دیپلماسی یا میدان؛ اما رویکرد دیگر که رویکرد جمهوری اسلامی است می‌گوید دیپلماسی و میدان در کنار یکدیگر؛ میدان پشتیبان دیپلماسی است.

گودرزی با اشاره به سیرت و صورت انقلاب، عنوان کرد: برخی می‌گویند امروز نباید به دنبال آرمان‌ها و ارزش‌ها باشید و فقط می‌خواهند از انقلاب اسمی باشد در حالی که منطق جمهوری اسلامی می‌گوید در کنار صورت انقلاب باید سیرت را حفظ نمود و باید به محتوا و اصول توجه شود.

وی یادآورشد: اینکه نهج‌البلاغه بخوانند اما در قوانین بالادستی، برنامه‌ای نداشته باشند، همان حفظ صورت است، اینکه دَم از مردم سالاری بزنند اما در اقدام و عمل مانند سیل، زلزله و کرونا در کنار مردم نباشند، قابل قبول نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: خواص جیب‌پُری که پای سفره انقلاب به جایی رسیده‌اند و همیشه طلبکار هستند و به کسی هم پاسخگو نیستند همان جریانی است که اگر برگردند نه تنها خود را خادم ملت نمی‌دانند بلکه مسئولیت را ابزاری برای کسب قدرت می‌دانند.

گودرزی با اشاره به اینکه امروز آن‌ها می‌خواهند با این دوگانه‌ها کشور را به قهقرا ببرند، گفت: می‌خواهند استقلال را به بهانه رفاه، حذف کنند ولی ما می‌گوئیم که پیشرفت موشکی و دفاعی باشد و هم در کنار اینها، صنعت هم فعال باشد، آن‌ها اقتصاد و آزادی‌های اجتماعی را به عنوان دوگانه مطرح می‌کنند و به نوعی اقتصاد را برای آزادی‌های اجتماعی گرو می‌گیرند.

وی اظهارداشت: امروز این جریان فکری با مکر و نیرنگ با مردم رفتار می‌کنند و اعتقاد دارند برای ارتباط با کشورهای دیگر باید امتیاز دهیم و سر خم کنیم.

گودرزی گفت: شهید رئیسی نماینده رویکردی است که منطق آن تعادل بین خواسته‌ها است اما روحانی نماینده دوگانه‌های ساختگی و غلط است و در اقدام و عمل این جریان فکری با این نگاه، کشور را در بُن‌بست قرار دادند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دوران کرونا روزانه صدها نفر از عزیزان و هموطنان ما جان خود را از دست می‌دادند ولی آن‌ها تامین واکسن را به fatf گره زدند و در نگاه آنها دنیا فقط سه کشور اروپایی و آمریکاست در حالی که در دولت سیزدهم دیدیم که توسعه روابط با کشورهای زیادی صورت گرفت، قراردادهایی منعقد گردید، واکسن مورد نیاز تامین شد و فروش نفت افزایش یافت.

گودرزی بیان کرد: امروز مردم بدانند که تاثیر انتخاب ریاست جمهوری فقط برای چهار سال و هشت سال نیست بلکه سال‌های سال تاثیر آن در کشور وجود خواهد داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از