حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
سخنگوی دولت:

جنایت رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نمی‌ماند

جنایت رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نمی‌ماند

سخنگوی دولت گفت: در وقایع اخیر غزه و روز گذشته ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی برای جهانیان مشخص‌شده است و هرچه دست‌وپا بزنند، سرپوشی برای آن‌ها و اقدامات و حامیان آن‌ها نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت شهید موسوی، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی در اقدام جنایتکارانه با حمله موشکی به منطقه مسکونی در کشور سوریه، یک اقدام تروریستی علیه یکی از مستشاران ایران در سوریه انجام داد و سردار سید رضی موسوی را به شهادت رساند؛ این اقدام در زمان و مکان مناسب پاسخ داده خواهد شد.
وی افزود: در وقایع اخیر غزه و روز گذشته، ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی برای جهانیان مشخص‌شده است و هرچه دست‌وپا بزنند، سرپوشی برای آن‌ها و اقدامات و حامیان آن‌ها نخواهد بود.
سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت در عرصه داخلی، بیان کرد: روز گذشته در بازدید میدانی رئیس‌جمهور از وزارت نیرو که سیزدهمین نظارت ستادی ایشان بود، اجرای طرح احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی قرار داشت.
جهرمی تصریح کرد: با تکمیل طرح مذکور از حدود ۱۱۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی به ۵۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی خواهیم رسید.
بهادری‌جهرمی گفت: در این دولت تاکنون ۸۸۰۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق وارد مدار کردیم که نوعی رکورد است؛ ۸۵ درصد از تأمین انرژی‌های جدید در حوزه برق به بخش تولید اختصاص‌یافته؛ یعنی ضمن اینکه قطعی برق نداریم، برق بیشتری هم به تولیدکنندگان اختصاص دادیم.
وی اضافه کرد: هم‌چنین کماکان نیاز است مردم همکاری خود را در مصرف بهینه ادامه دهند تا بتوانیم کمک بیشتری به تولید و اشتغال داشته و به کاهش آلایندگی‌های محیط زیستی و صادرات انرژی هم کمک کنیم.
سخنگوی دولت اظهار داشت: روز تفاهم‌نامه احداث مجموعه بزرگ فرهنگی و ورزشی تهران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور امضا شد و با این اقدام، سرانه ورزشی تهران دو برابر می‌شود. این مجموعه به مساحت ۳۷۰ هکتار است که فضای مناسبی برای برگزاری رویدادهای داخلی و خارجی خواهد بود. تمامی هماهنگی‌ها صورت گرفته و تأمین منابع آن از طریق تهاتر نفت خواهد بود و استفاده از این شیوه، سرعت و تضمین بهتری در روند کار خواهد داشت.
وی در ادامهٔ این نشست خبری با اشاره به امضای موافقت‌نامه ایران و ۵ کشور اوراسیا، اظهار داشت: روز گذشته این موافقت‌نامه امضا شد که کمک‌کار توسعه و تسهیل تجارت بین ایران و این کشورها خواهد بود. با این اقدام هزینه‌های تجارت کاهش‌یافته و به تجارت غیرنفتی و بخش خصوصی کمک می‌شود. هم‌چنین تعرفه‌های تجاری بین این کشورها کاهش می‌یابد و جذابیت‌های تجاری بین این کشورها و ما افزایش خواهد داشت. مجوز این مسئله نیز از مجلس گرفته‌شده و این امضا، در چارچوب اجازهٔ مجلس صورت گرفته است.
بهادری‌جهرمی در پاسخ به سؤالی پیرامون برخی اظهارنظرها در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه سال آینده و هم‌چنین افزایش یک‌درصدی مالیات ارزش‌افزوده، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و هم‌چنین افزایش یک‌درصدی مالیات ارزش‌افزوده در لایحه اولیه دولت وجود داشته و قرار بود این افزایش مالیات ارزش‌افزوده برای مصارف دیگری انجام بگیرد. یکی از مسائلی که نمایندگان مجلس بر آن تأکید داشتند این بود که افزایش حقوق بازنشستگان از منبع پایداری تأمین شود و صرف این افزایش مالیات برای تأمین افزایش حقوق بازنشستگان در راستای حمایت حداکثری و ثبات افزایش حقوق بازنشستگان بوده است.
انتهای خبر/
منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از