حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر اندیشکده راهبردی سعدا:

جهاد تبیین نجات‌دهنده است

جهاد تبیین نجات‌دهنده است

مدیر اندیشکده راهبردی سعدا با بیان اینکه جهاد تبیین نجات دهنده است، گفت: جهاد تبیین یعنی ذهن جوانان را به سمت انقلاب و اسلام بیاوریم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی عصر امروز در نشست رسانه‌ای‌ که به مناسبت گرامیداشت هفته بصیرت و مقاومت در سالن شهید آوینی برگزار شد، اظهارداشت: در رابطه با فضای مجازی و رسانه باید اخلاق رسانه را رعایت کنیم امروزه در فضای رسانه اخلاق جایی ندارد و بی‌ارزش‌ترین کالا در رسانه آبروی مردم است.

وی فضای مجازی را یک فضای خشن دانست و افزود: امروزه ما به منظومه فکری و مبنای قوی نیاز داریم، فضای مجازی موافق با جریان انقلاب نیست اگر مبنا نباشد به سمت مقابل می‌رویم.

مدیر اندیشکده راهبردی سعدا تصریح کرد: قدرت محتوایی کارها مهم است بسیاری از خروجی‌های رسانه‌ای ما از لحاظ محتوایی ضعیف است و ما اگر می‌خواهیم کارها اثرگذار باشد باید از لحاظ محتوایی قوی باشیم. 

حجت‌الاسلام راجی با اشاره به اینکه جهاد امروز جهاد شناختی و ادراکی است، عنوان کرد: دشمن به ذهن ما ورود پیدا کرده است، فردی که فعالیت رسانه‌ای انجام می‌دهد باید پژوهشگر باشد و یا از قوی‌ترین پژوهشگران استفاده کند.

وی گفت: کل تاریخ از زمان حضرت آدم تا قیامت به سه دسته تقسیم می‌شود که هر دوران باهم متفاوت است، دوران اول از زمان حضرت آدم تا پیامبر(ص) دوران حسی نام دارد، مرحله دوم از مبعث تا ظهور امام عصر(عج) دوره منطقی و دوران سوم از ظهور تا قیامت مرحله شهودی است.

نویسنده کتاب صعود ۴۰ ساله بیان کرد: ما اکنون در دوران دوم هستیم و در این فضا جهاد تبیین نجات‌دهنده است، جهاد تبیین یعنی ذهن جوانان را به سمت انقلاب و اسلام بیاوریم، جهاد ناظر بر حرکت دشمن است یعنی دشمن در هر زمینه‌ای هجمه کند ما باید در آن حوزه ورود کنیم.

وی یادآور شد: ما در پاسخ به شبهات باید تهاجمی ورود کنیم و کل شبهات را ببینیم که ناظر بر چند محور و محتوا است و بر آنها تسلط پیدا کنیم، رهبر معظم انقلاب حکم جهاد تبیین داده‌اند، ما اکنون در وسط جنگ هستیم و فرمانده در برج دیده‌بانی قرار دارد، مشکل اساسی امروز بدنه انقلابی این است که در وسط جنگ ارتباطش با فرمانده قطع شده است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین هجمه دشمن، حمله به شخصیت رهبری است و مهم‌ترین محور جهادتبیین، تبیین شخصیت رهبری است، شهید حاج قاسم سلیمانی در صحبت‌های خود می‌فرماید که از مهم‌ترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی، دلی و حقیقی ما با رهبر معظم انقلاب است.

حجت‌الاسلام راجی گفت: رهبر معظم انقلاب یک نابغه است، باید تبیین شخصیت ایشان را اصل قرار دهیم زیرا دنیا بعد از معصومین و حضرت امام(ره) چنین رهبری به خود ندیده است ما همچنین باید در رابطه با دستاوردهای نظام، مقابله با تطهیر پهلوی، ریشه مشکلات، ارائه تصویر واقعی از دنیا تبیین انجام دهیم. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از