حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/08 شمسی | 2024/04/27 میلادی
رئیس جهاد دانشگاهی:

جهاد دانشگاهی به دانش‌بنیان‌ها زمین می‌دهد

جهاد دانشگاهی به دانش‌بنیان‌ها زمین می‌دهد

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد برای تحقق شعار سال زمین و‌ ساختمان در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» راه اندازی جهاد دانشگاهی را اقدامی با مشارکت و همراهی مردم خواند و اظهار داشت: همه کارهای بزرگ و شکل گرفتن حماسه‌هایی نظیر انتخابات، راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس در تاریخ انقلاب با حضور و مشارکت مردم شکل گرفته که نشان دهنده توانمندی بالای مردم در خلق حماسه‌ها در راستای حفظ استقلال نظام اسلامی است.

وی تعیین عنوان شعار سال با نام جهش تولید با مشارکت مردم را اقدامی هوشندانه و حکمیانه از سوی رهبر انقلاب خواند و گفت: همین طور که در اتفاقاتی از این دست از حضور و مشارکت مردم بهره می‌گیریم در حوزه‌های اقتصادی هم باید از توانمندی مردم استفاده کرد.

مسلمی نائینی افزود: جهاددانشگاهی یکی از تولیدکنندگان علم و تبدیل علم به فناوری و به حوزه‌های تجاری سازی است و اقدامات مهمی را در این خصوص از سال‌های قبل و سال گذشته با مشارکت انجام داده که شاید از سرعت کافی برخوردار نبوده که با توصیه‌های رهبر انقلاب در این سال قطعا با سرعت بیشتری پی گرفته خواهد شد تا با استفاده از توانمندی‌های مردم و توان بخش خصوصی، دانش و تولید علمی به محصول تبدیل شود.

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد با مشارکت سرمایه گذاران، افراد خیر و بخش خصوصی محصولات زیادی را به تولید انبوه رسانده است، خاطرنشان کرد: به طور مثال در حوزه گیاهان دارویی این کار انجام شد و شرکت مشترکی بین پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و بخش خصوصی تاسیس شد و به امید خدا در آینده نزدیک شاهد تولید و گیاهان دارویی این شرکت در بازارهای داخلی و خارجی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: طرح‌های ناتمامی در جهاد دانشگاهی وجود دارد که به دلیل عدم بودجه کافی به مرحله اجرا نرسیده است. در تلاشیم با مصوبه هیئت امنا به همت بخش خصوصی آنها را مولد کنیم.

مسلمی نائینی با اشاره به اینکه یکی از توصیه‌های رهبری آماده کردن زمینه برای فعالیت بخش خصوصی بود، تاکید کرد: دارایی‌های فیزیکی (زمین و ساختمان) زیادی در جهاددانشگاهی از پیش توسط مدیران پیشکسوتان و جهادگران سابق فراهم شده که این موارد قطعه بندی می‌شود البته بخشی از این کار انجام شده و در اختیار تولیدکنندگان و صاحبان شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد تا بتوانند محصولات خود را تولید کرده و کشورمان از ثمره این فعالیت‌ها بهره مند شود.

انتهای خبر/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از