حالت تاریک
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه خیری سفیر افلاک هستید؟
خودنمایی آثار سیل در جاده‌های پلدختر و معمولان
مدیرکل راهداری لرستان مطرح کرد:

خودنمایی آثار سیل در جاده‌های پلدختر و معمولان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: آثار سیل سال ۱۳۹۸ بر پیکره جاده‌های پلدختر و معمولان خودنمایی می‌کند.

عارف امرایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با بیان اینکه آثار سیل سال ۱۳۹۸ همچنان بر پیکره جاده پلدختر به خرم‌آباد خودنمایی می‌کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه متولی خسارات و منابع مالی سازمان بحران کشور است، باید از طریق معاونت عمرانی و نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی از سازمان مدیریت بحران پیگیری شود تا منابعی برای نگهداری این محور اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۲۷ و نیم کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان پلدختر توسط راهداری آسفالت شده است افزود: حدود ۱۴ کیلومتر چیپ سیل در محدوده واشیان، ۱۰ کیلومتر آسفالت در گری‌بلمک، ۲ هزار و ۱۰۰ متر در روستای رنگین‌بان و یک‌هزار و ۳۰۰ متر روکش آسفالت در روستای وره‌زرد اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: در راه‌های اصلی شهرستان پلدختر و محدوده اردوگاه ملاوی اجرای آسفالت شروع شده است و حداقل ۸ کیلومتر از اردوگاه به سمت جلگه خلج تا دو هفته آینده انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شهرستان معمولان نیز حدود ۱۰ کیلومتر اجرا می‌شود، بیان کرد: قراردادی ۸۲ میلیاردی برای حد فاصل شهرستان معمولان به سمت پلدختر و دره‌شهر انجام شد، اما چون پیمانکار مطالبات ۵۰ میلیارد تومانی دارد تا به امروز متقاعد نشده است که کار را آغاز کند.

امرایی گفت: ظرف دو هفته آینده این قرارداد تعیین تکلیف می‌شود یا پیمانکار کار را آغاز می‌کند و یا ناگزیر هستیم برابر قانون با پیمانکار رفتار کنیم چون نباید سرنوشت این قرارداد به قراردادهای قبلی گره بخورد.

وی تصریح کرد: راهداری حدود ۳۱ دستگاه قرارداد ماشین‌آلات در سطح استان منعقد کرده است که با توجه به خرید خودرو از خارج کشور، تاکنون ۲۹ دستگاه وارد کشور شده و مراحل آخر روند اداری از طریق گمرک کشور در حال نهایی شدن است تا در حوزه شهرستان‌های معمولان و پلدختر ماشین‌آلات را تامین کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به آخرین وضعیت پل روستای چم‌مهر، خاطرنشان کرد: منابع مالی راهداری نمی‌تواند تامین‌کننده احداث پل جدیدی در روستای چم‌مهر باشد، پل چم‌مهر نزدیک به ۱۵۰ متر دهنه دارد که ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن لازم است.

وی افزود: با توجه به وجود پل در چم‌مهر و اینکه عرشه آن ترکیبی از بیلی و خرپایی است ما به دنبال پایدارسازی این پل هستیم که مکاتبه‌ای با سازمان راهداری انجام دادیم تا پل بیلی را جمع‌آوری کند چون خطر سقوط جدی وجود دارد. باید پل خرپایی که شامل دو دهنه پل ۴۵ متری است، جایگزین پل بیلی کنیم.

امرایی عنوان کرد: سه روشنایی نقطه‌ای در حد فاصل روستای بابازید به سمت معمولان توسط راهداری انجام شده و ۱۰ کیلومتر هم قرارداد برای روشنایی منعقد شده است که بخشی از فونداسیون روشنایی توسط پیمانکار انجام شده است و پیگیر هستیم تا پایان سال این ۱۰ کیلومتر روشنایی را (حد فاصل‌ گردنه طولکش و پلدختر به سمت معمولان) انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه دو کیلومتر نیوجرسی در پلدختر و معمولان اجرا شده است و احداث دیوار ملاوی در مراحل آخر قرار دارد، تصریح کرد: ۷۰۰ متر دیوار از پلیس راه به سمت ورودی شهر پلدختر و قبل از پل باستانی اجرا می‌شود که اسناد مناقصه در حال آماده شدن است و طی دو هفته آینده این مناقصه برگزار می‌شود. اجرای ۷۰۰ متر دیواره در ورودی شهر پلدختر بالای ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: بر اساس ضوابط، بودجه ساخت و نگهداری راه‌های روستایی از منابع استانی است، یعنی سازمان راهداری هیچ ردیف اعتباری برای ساخت و نگهداری راه‌های روستایی در اختیار ندارد؛ بنابراین منابع استانی باید تامین‌کننده اعتبارات ساخت و نگهداری راه‌های روستایی باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!