حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/08/07 شمسی | 2024/10/28 میلادی
اهمیت مشارکت مردم در کمک به جبهه مقاومت
امامان جمعه لرستان مطرح کردند:

اهمیت مشارکت مردم در کمک به جبهه مقاومت

ائمه جمعه لرستان گفتند: امروز رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با تمام توان به میدان آمده است، ضرورت دارد آحاد مردم به صورت جهادی هم چون ایام دفاع مقدس، به جبهه مقاومت کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: مسئله اول ما فلسطین است و امروز دشمن با تمام قوای خود به میدان آمده است ولی هر چه زمان می‌گذرد، شاهد رویدادهای ستودنی در محور مقاومت و در کشور خودمان هستیم و امروز هم شاهد مشارکت مردم و بانوان در جهاد طلایی هستیم.

وی افزود: امروز جهادی در کشور ما شکل گرفته که یک جهاد طلایی است که همراهی با رزمندگانی است که جان خود را بر کف دست گرفته و در مقابل دشمنان می‌جنگند و این یک همراهی مهم است.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: در جامعه اسلامی وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد، همه موظف هستند به کمک مردم بروند و دورود بر کسانی که در این جهاد طلایی مشارکت می‌کنند.

شاهرخی با اشاره به ادعای بحرین، گفت: از سال ۱۳۵۰ تاکنون هر از چندگاهی دولت امارات ادعای جزایر سه‌گانه را دارد ولی از زمان هخامنشیان این بخش متعلق به ایران بوده است گرچه به خاطر ضعف برخی از شاهان قاجار، بحرین را از خاک ایران جدا کردند ولی ایران وطن ما قلمرویی فراتر از این بوده است.

وی بیان کرد: با حمایت استعمار، این روزها چنین ادعایی دارند چون ۶۳ درصد نفت جهان از این آبراهه عبور می‌کند و ایران بر تنگه هرمز قدرت دارد و این کارها برای منحرف کردن افکار از تبهکاری رژیم اشغالگر قدس است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: امروز مردم جهان، دشمنان را به عنوان شر مطلق می‌شناسند و محور مقاومت و رزمندگان، محبوب دل‌ها شدند و همه می‌دانند ملت ایران از ابتدا تاکنون و در آینده هم حامی مظلومان فلسطین و لبنان است و این حیله استعمار نمی‌تواند سبب انحراف افکار شود و این سه جزیره متعلق به ایران است.

وی با اشاره به قانون کاپیتولاسیون، گفت: نتیجه اعتراض این شد که امام‌راحل را به ترکیه تبعید شد و قانون به این معنا بود که شهروندان آمریکایی که در ایران هستند، اگر جرمی مرتکب شوند، ایران نمی‌تواند اعمال قانون کند و لازم است نسل جوان این بخش از تاریخ را مطالعه کنند.

وی افزود: هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده به عنوان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی نامیده شده است و امروز ایران در میان نوجوانان و جوانان بسیجی یک حرکت پرنشاط و فعالی را مشاهده می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: روحیه رشادت و شجاعتی که در شهید فهمیده وجود داشت، امروز این روحیه در همه نوجوانان وجود دارد و این را در دفاع‌مقدس دیدیم که ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید با همان روحیه جهادی به شهادت رسید که از این تعداد ۹۰۰ دانش‌آموز شهید لرستانی بودند که یادشان گرامی باد.

شاهرخی بیان کرد: آنچه در وجود نوجوانان دیده می‌شود ابتکار، نوآوری امیدواری به آینده روشن، پرتلاش و در موارد زیادی بدون اجر و مُزد و دارای ایده و افکار در مسائل مختلف هستند که لازم است این سرمایه‌ها مورد توجه قرار گیرند و نسل جوان و بسیجیان باید تلاش کنند که کشور را از سختی‌ها و موانع عبور دهند.

وی بیان کرد: به کوری چشم دشمنان، نوجوانان و جوانان این سرزمین در مسیر انقلاب اسلامی در رسیدن به آرمان‌ها و قله‌های علم و اخلاق و معنویت همچنان به راه خود ادامه می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی در برخی از عرصه‌ها شگفت‌انگیز است به‌طوری که ۲۸ هزار نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت بوده و ۵۰ میلیارد تومان بابت خدمات به این بیماران هزینه شده است که خدمات نظام قابل تقدیر است.

شاهرخی یادآور شد: یکی از خواسته‌های مردم از دولت‌هایی که بر سر کار آمدند، افزایش بی‌منطق قیمت‌ها است و دولت‌های مختلف در جلوگیری از افزایش قیمت اجناس و کالاها موفق عمل نکردند و افزایش قیمت‌ها باید در حد و اندازه معقول باشد ولی متاسفانه چنین نیست و تلاش‌هایی که مدیران مربوطه انجام دادند، نتیجه‌بخش نیست.

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی هم وارد شده ولی این ورود بعد از زمانی است که گران‌فروشی صورت گرفته است، اینکه لوازم ساختمانی، ابزار وسایل نقلیه، مواد غذایی گران شود، ممکن است جریمه شوند ولی پول از جیب مردم رفته است.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: دولت‌های مختلف علیرغم خدمات برجسته‌ای که داشتند ولی در این راستا ضعف دارند که باید برطرف شود، البته برخی از تولیدکنندگان با قیمت بالا کالا را عرضه می‌کنند و برخی تولیدکنندگان هم می‌گویند قیمت تمام‌شده به گونه‌ای است که اگر کمتر از این باشد، ضرر است که باید رسیدگی شود.

شاهرخی تصریح کرد: بیش از سه دهه است با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها روبرو هستیم در حالی که کالاها فراوان هستند و سران قوا و مسئولان می‌توانند راه حلی برای این مشکل پیدا کنند.

 

ضرورت رسیدگی به مشکلات کارگران نساجی بروجرد

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد، اظهار داشت: محور مقاومت و نیروهای حزب‌الله، محکم در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و تا نابودی جبهه کفر، نیروهای مقاومت در صحنه حضور دارند.

وی با اشاره به شهادت شهید سید هاشم صفی‌الدین، افزود: ایشان یکی از شخصیت‌های مهم حزب‌الله بود که خدمات قابل‌توجهی را در این مدت ارائه داد و در این مسیر نیز به شهادت رسید.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: این روزها ملت ایران در هر جای کشور برای کمک به جبهه مقاومت تلاش می‌کنند و این کمک‌ها سبب می‌شود تا دشمنان نابود شوند.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده، گفت: این نوجوان بسیجی جان خود را برای وطن تقدیم کرد و بهترین الگو برای نسل جوان است و این نشان از تفکر بسیجی این شهید عزیز دارد.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه رژیم پهلوی خیانت‌های بزرگی را انجام دادند، افزود: رضاخان و پسرش خیانت‌های بزرگی انجام داد و طلا و جواهرات زیادی از کشور خارج کردند و از هر هیچ خیانت و جنایتی دریغ نکردند.

حسینی به سالروز افشاگری امام راحل علیه کاپیتولاسیون اشاره کرد و یادآور شد: طبق قانونی که خودشان داشتند، مستشاران آمریکایی در این کشور دست به هر جنایتی می‌زدند و قانون کاپیتولاسیون را در دستور کار قرار دادند که امام راحل علیه این قانون اقدام کرد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات کارگران نساجی بروجرد ضروری است، گفت: حقوق معوقه و قطع بیمه از مهم‌ترین مشکلات کارگران است و در حق این کارگران ظلم می‌شود، علیرغم اینکه بارها در مورد مشکلات نساجی صحبت شده ولی متأسفانه اقدامی صورت نگرفته است.

 

اهمیت توجه به ظرفیت مدیران نخبگانی

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سپهوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: انسان با تقوا گوش شنوا دارد و این‌طور نیست که خود را عقل کل حساب کند؛ توجه به آموزه‌های اخلاقی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت صله‌رحم و بخشش از دیدگاه اسلام، افزود: دل‌ها به هم متصل هستند و دل مؤمن ارزش بالایی دارد، هر سخن نسنجیده‌ای را نباید به زبان آورد، یک انسانی که دل مؤمنی را بشکند، در تورات، انجیل و قرآن الهی این شخص مورد لعن واقع‌شده است.

امام جمعه کوهدشت عنوان کرد: زیرساختی که با منظومه امامین انقلاب در جبهه مقاومت ایجاد شد هیچ خلأیی در این جبهه ایجاد نمی‌شود، فقط حسرتی برای ما است که شخصیتی را از دست می‌دهیم و لیاقت برای کسی است که به شهادت می‌رسد و ناامیدی برای رژیم غاصب صهیونیستی است که به هیچ‌یک از اهدافش نمی‌رسد.

وی با اشاره به آمادگی کامل نیروهای مسلح و مقاومت، تصریح کرد: نیروی انسانی و مجاهد فی سبیل الله به فضل الهی در جبهه و برای مواجه سخت قطعاً پیروز است، آنچه حلقه مفقوده است این می‌باشد که در جهاد تبیین ضعیف عمل کرده‌ایم، توانمندی نظامی ایران آن‌چنان است که نه‌تنها رژیم صهیونیستی بلکه آمریکای جنایتکار نیز کاری از پیش نخواهد برد.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به واهمه دشمنان از ایران قوی، بیان کرد: امروز دفاع ما از لبنان، یمن و سوریه، یک دفاع ترکیبی است، بخش عمده آن، اعتقادات اسلامی ما در دفاع از مظلوم است، برنامه دشمنان نهایتاً ایران است که کشور را تجزیه کند و در فضای تقابل، زیاده‌خواهی کنند و بر منافع ما مسلط شوند، با این نگاه باید متوجه شویم جنگ ما، جنگ ایران در لبنان، یمن و سوریه است، پس باید با تمام وجود به محور مقاومت کمک کنیم.

وی تصریح کرد: از جناب آقای شفقت، استاندار سابق تشکر می‌کنیم، محبت ایشان به استان و شهرستان مشهود بود، شبانه‌روز در حال خدمت و مجاهدانه تلاش کردند، مردم لرستان قدر زحمات ایشان را خواهند دانست؛ به استاندار جدید نیز تبریک عرض می‌کنیم، ایشان در خدمات‌دهی به مردم و جدیت و روحیه جهادی را بیشتر کند چراکه فرزند این استان بوده و انتظار ما از ایشان بیشتر است.

سپهوند با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت مدیران نخبگانی، گفت: از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود، سهم استان بایستی قابل‌توجه باشد، در این شهرستان نخبه‌هایی درزمینهٔ مدیریت وجود دارند که عصاره فضائل و فرهیختگی هستند و ضرورت دارد از وجود این نخبگان در شهرستان و استان استفاده شود؛ سرانه نخبگی در کوهدشت، سبقه دفاع مقدس، سهم علم و فناوری فرزندان این شهرستان را در نظر بگیرید.

 امام جمعه کوهدشت بیان کرد: امام جمعه شهر خدمتگزار همه طیف‌ها و گروه‌ها است، کوهدشت را ساخت، تجربه‌های تلخ گذشته را نظاره کنید، این تقابل قدرت و جناح‌ها نتوانسته خدمتی در خور و شأن این شهرستان ایجاد کند، کسانی که امروز در جایگاه خدمت هستند را تخریب نکنیم، آن‌ها را حمایت کنیم، روزی نوبت به شما شد، باید شما نیز حمایت شوید، بایستی همه با وحدت و همدلی به چرخه فعالیت و پیشرفت شهرستان کمک کنیم.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از