حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران مطرح کرد:

دلایل تساوی تیم ایران برابر ازبکستان

دلایل تساوی تیم ایران برابر ازبکستان

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به دلایل تساوی تیمش برابر ازبکستان گفت: بازیکنانم فکر کردند کار در نیمه اول تمام‌شده و در نیمه دوم در زمین راه رفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از تساوی ۲ به ۲ تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در هفته دوم مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ گفت: به فوتبال آسیا در بخش جام جهانی و همچنین به تیم ملی فوتبال ازبکستان و کاتانچ تبریک می‌گویم. بازی بسیار زیبایی بود و تماشاگران از دیدن آن لذت بردند.

وی افزود: از نظر من بازی خوبی ازلحاظ کیفیت و گل‌های زده بود. بازیکنان تیم ملی ایران در نیمه دوم فکر کردند کار تمام‌شده و فوتبال را یک‌نیمه دیدند. ما در زمین راه رفتیم اما ازبک‌ها با قلب خودشان گل زدند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: فوتبال مثل زندگی است. اول تنبیه می‌کند سپس درسش را می‌دهد. ما از این بازی درس بزرگی برای جام ملت‌های آسیا گرفتیم که اسم‌ها در زمین‌بازی نمی‌کنند بلکه تیمی که در زمین‌بازی کند می‌تواند نتیجه بگیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ازبکستانی مبنی بر اینکه شما در دو برهه زمانی سرمربی تیم ملی ایران بودید. کدام تیم قوی‌تر بود تأکید کرد: هر دو بار شرایط تیم ملی ایران از نظر بازیکن خیلی خوب بود.

قلعه‌نویی در پاسخ به اینکه آیا شما تاکتیک‌های کارلوس کی روش را ادامه می‌دهید یا با امضای خودتان کار را پیش می‌برید گفت: کی روش مربی بسیار بزرگی است و برای فوتبال ما خیلی زحمت‌کشیده است. این سؤال برای من که ۲۲ سال است مربیگری می‌کنم زیاد جالب نیست. من هم دو بار مربی تیم ملی بودم و کلی در ایران جام دارم. در زمان فوتبال بازی کردنم قهرمان آسیا شدم و بازیکن تیم ملی ایران بودم.

سرمربی تیم ملی ایران که از مطرح‌شدن این پرسش ناراحت بود ادامه داد: من سؤال شمارا فنی جواب می‌دهم. تمام آن‌هایی که سبک فوتبال من را می‌شناسند می‌دانند فلسفه بازی هجومی را دارم و این در آمار جاهایی که مربیگری می‌کردم موجود است.

امیر قلعه‌نویی ادامه داد: جزو مربیانی هستم که گل زده زیادی داشتم یا رقابت آقای گلی برای بازیکنانی بود که در تیم‌های من حضور داشتند. در این زمان کوتاه تا شروع جام ملت‌های آسیا باید با همین بازیکنان پیش برویم. بازیکنان تیم ملی ایران از زمانی که من آمدم باکیفیت بالایی بازی می‌کنند. اگر می‌بردیم دهمین برد متوالی‌ام بود. یک رکورد من شکست و نتوانستم به آن برسم.

  منبع: مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از